۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
ستاره های سیتی فروش می روند؟

آبی آسمانی‌های منچستر با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند ک محرومیت از لیگ قهرمانان اروپا برای آنها گران تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندین هفته پیش بود که یوفا در یک خبر شوکه کننده و حیرت انگیز اعلام کرد منچسترسیتی به علت نقص قوانین و مقررات فرپلی مالی، مبلغ ۳۰ میلیون پوند جریمه و از دو پنجره مسابقات UCL محروم شده است.

خبر آنقدر سنگین و تلخ بود، که نه تنها کل مجموعه سیتیزن‌ها، بلکه کل دنیای فوتبال را متعجب کرد و در بهت فرو برد. البته در این بین رقیبان سیتی خوشحال و سرمست بودند و هستند. باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، رئال مادرید، یوونتوس، لیورپول، پاری سن ژرمن و…

بارسایی ها پس از محرومیت سیتی، به صورت علنی واکنش خوشحال گونه خود را در رسانه‌ها نشان دادند و از تصمیم یوفا برای محرومیت این تیم انگلیسی حمایت کردند. همین اتفاق عصبانیت شدید گواردیولا را در پی داشت. او گفت: به بارسلونا توصیه می‌کنم خوشحال نباشد، چون شاید ممکن است روزی برای آنها اتفاق بیفتد.

این باشگاه‌ها معتقدند آبی آسمانی‌های منچستر با وجود مالکان متمول عرب، و خرج بی حساب و کتاب دلارهای نفتی، قیمت بازیکنان در بازار را بهم زده اند و برای مثال، اگر بخواهند یک ستاره معمولی را بخرند باید پول‌های سرسام آوری خرج کنند.

برخی باشگاه‌ها هم به صورت مخفیانه خواستار محرومیت پاریسی‌ها هم شدند و اتفاقاً یوفا پس از منچستری‌ها پرونده آنها را هم بررسی خواهد کرد. چرا که آنها هم نه توسط اعضا، بلکه توسط مالک شخصی قطری، و دلارهای نفتی اداره می‌شود و آنها هم مانند سیتیزن ها بازار نقل و انتقالات را بهم ریخته اند.

اگر محرومیت منچسترسیتی قطعی شود آنها به مشکل جدی بر خواهند خورد چرا که ستاره‌های این تیم شاید حاضر نباشند حتی به قیمت پول، در این تیم بمانند. ستاره‌هایی مانند لاپورته، دیبروینه، آگوئرو، مارز، استرلینگ و....

چندین رسانه معتبر اروپایی گزارش داده اند که سران یوونتوس از ساری سرمربی خود راضی نیستند و با پیشنهاد خیره کننده سالیانه ۵۰ میلیون یورو، درپی اغوای پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی سیتیزن‌ها هستتد.

این درحالی است که از بارسلونا، منچستریونایتد، پاری سن ژرمن هم به عنوان تیم‌های خواهان این مربی نابغه فوتبال جهان نام برده می‌شود.

هرچند خود پپ اعلام کرده من به آبی آسمانی‌ها وفادار می مانم و از این تیم جدا نمی‌شوم و حتی بازیکنانی که قصد جدایی دارند مانع آن‌ها نمی‌شوم، اما شرایط در هر لحظه می‌تواند تغییر کند. خود پپ هم می‌داند دوری از رقابت بزرگی مثل لیگ قهرمانان اروپا که همه بزرگان در آن رقابت می‌کنند چقدر سخت است. سخت است که همه بزرگان باشند و گواردیولای نابغه در آن نباشد.

در همین حال چند خبر از جدایی ستاره‌های منچسترسیتی و علاقه باشگاه‌های بزرگ دنیا به آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- رئال مادرید به دنبال محرومیت دو ساله احتمالی منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا قصد دارد رحیم استرلینگ را به خدمت گیرد. این تیم پس از جدایی رونالدو به دنبال جانشین مطمئنی برای کریس در سمت چپ خود می‌گردد و یکی از آن گزینه‌ها رحیم استرلینگ است.

۲- زین الدین زیدان از فلورنتیو پرز خواسته شرایط جذب لروی سانه را بررسی کرده و در صورت امکان، زمینه انتقال او در تابستان را به برنابئو فراهم سازد. همچنین بارسلونا نیز به دنبال یک گزینه هجومی برای فصل تابستان بوده و علیرغم مطرح شدن نام‌هایی چون نیمار و لئوتارو مارتینز، امکان حضور لروی سانه در نیوکمپ وجود دارد.

۳- طبق گزارشات، میان مدیربرنامه‌های لروی سانه و باشگاه بایرن مونیخ توافقی پنهانی و غیررسمی صورت گرفته و در تابستان آتی این وینگر آلمانی با مبلغ انتقال ۹۲ میلیون پوند راهی آلیانز آرنا خواهد شد.

۴- جاناتان اسمیت، خبرنگار منچسترسیتی گفته: پپ گواردیولا مانع هیچکدام از بازیکنانی که تمایل به جدایی دارند نخواهد شد و در این تابستان شاهد انتقال ریاض محرز ۲۹ ساله و الجزایری با مبلغ ۸۰ میلیون پوند به پاری سن ژرمن خواهیم بود."
این در حالی است که رئال مادرید هم به این بازیکن الجزایری علاقه دارد.

۵- بارسلونا سال‌ها است که نتوانسته خلع و جای خالی کارلس پویول را پر کند و به آیمریک لاپورت، مدافع سیتی و سابق بیلبائو علاقه دارد و این بازیکن از علاقه آبی اناری‌ها خبر دارد و بدش نمی‌آید دوباره به اسپانیا برگردد.
ضمن اینکه لیونل مسی خواهان خرید آگوئرو برای پست مهاجم نوک شده است. این در حالی است که رئال مادرید هم او را می‌خواهد.

در حال حاضر که بخاطر کرونا لیگ‌های اروپایی تعطیل است، اما باید دید مالکان متمول منچسترسیتی که برای موفقیت خرج‌های زیادی کرده‌اند، حالا که به در بسته خوردند موفق می‌شوند جلوی تاراج احتمالی ستاره‌هایشان برای فصل آینده توسط غول‌های اروپایی را بگیرند یا خیر؟

کد خبر 416280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.