رویداد ساعت زمین در  عالی قاپو بدون حضور شهروندان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از برگزاری رویداد "ساعت زمین" بدون حضور مردم و مسئولین در شب نهمین روز از فروردین ماه خبر داد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه کره زمین تحت فشار مسائل زیادی از جمله آلودگی‌های زیست محیطی است، از سال ۲۰۰۷ گروهی ایده "ساعت زمین" را ابداع کردند تا ساعتی برای یادآوری لزوم حفظ کره زمین اختصاص یابد.

وی افزود: در رویداد "ساعت زمین" مردم ۶۰ دقیقه حفاظت از کره زمین را مد نظر قرار می‌دهند که شامل حفاظت از آب، خاک، جنگل، اقیانوس و دیگر منابع طبیعی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: از سال ۲۰۰۷ تاکنون آخرین شنبه ماه مارس هر سال از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه تا ۲۱:۳۰ رویداد ساعت زمین در اکثر شهرهای دنیا اجرا شده است، شهرداری اصفهان نیز از هشت سال گذشته تاکنون در رویداد ساعت زمین شرکت کرده و امسال نیز آن را در نهمین روز از فروردین ماه در عمارت تاریخی عالی قاپو با خاموش کردن چراغ‌های آن برگزار خواهد کرد.

امیری تاکید کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا رویداد ساعت زمین در عمارت عالی قاپو بدون حضور شهروندان و مسئولان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود شهروندان از طریق شبکه‌های مجازی تماشاگر آن باشند.

کد خبر 416277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.