برپایی ۴ هزار و ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در سراسر کشور

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و تمامی مراکز درمانگاهی وابسته، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، برپایی چهار هزار و ۵۷۵ تخت نقاهتگاهی و ضد عفونی خودرو ها در ورودی۸۰ شهر از جمله اقدامات ارتش در مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حبیب الله سیاری صبح امروز در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ارتش طی سخنانی، گفت: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیماری در کشور چین، وضعیت را تحت کنترل داشت و با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد شد و اقدامات مهمی انجام شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودروها در ورودی ۸۰ شهر، ضد عفونی خیابان‌ها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه‌ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یکان‌های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها و ساخت تجهیزات جدید.

سیاری تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش، نیروی زمینی مأمور به ایجاد نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندی‌های ارتش در اتفاق‌های مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت بستری بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود امروز موفق شده است این مأموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و مؤثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند

کد خبر 416272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.