۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
بازگشایی مسیل‌های فرون‌آباد

شهردار فرون‌آباد گفت:با لایروبی کلیه مسیل‌ها، کانال‌های انتقال آب و جوی‌های شهر، مسیر عبور روان‌آب‌ها باز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، کوروش میرزایی اظهار کرد: شهر فرون‌آباد به دلیل واقع شدن در جنوب محور امام رضا (ع)، در هنگام بروز بارندگی شدید در خطر وقوع سیلاب قرار دارد و در این مواقع همیشه حجم زیادی از آب به سمت مناطق مسکونی جریان پیدا پیدا می‌کند.

وی افزود: ارتفاعات موسوم به " چهل قز و سنگ‌تراشان" در شمال محور امام رضا (ع) و شهر فرون‌آباد واقع شده که با کمترین میزان بارندگی، حجم زیادی از آب از این ارتفاعات به سمت محور امام رضا (ع) منتقل می‌شود و کانال انتقال آب زیر این محور، پاسخگوی عبور آب نیست و سیلاب وارد این محور مواصلاتی مهم می‌شود.

شهردار فرون‌آباد گفت: بارش‌های شدید ابتدای هفته باعث وقوع سیلاب در بخش شمالی محور امام رضا (ع) شد که بخشی از این آب نیز به محور امام رضا (ع) وارد شد.

میرزایی افزود: با همکاری شهردار قیامدشت و فرمانده حوزه مقاومت بسیج یک حضرت امیرالمومنین (ع)، سیلاب بخش‌های شمالی فرون‌آباد که به سمت مسکن مهر و منازل مسکونی شهر سرازیر شده بود به سمت کانال‌های روباز هدایت شد.

وی اظهار کرد: کانال انتقال پساب تهران پس از گذشتن از منطقه قیامدشت و حصار امیر، از جنوب فرون‌آباد عبور می‌کند که ریختن مقدار زیادی زباله به ویژه بطری‌های پلاستیکی باعث مسدود شدن دهانه کانال در این منطقه می‌شود و آب به مناطق مسکونی وارد می‌شود.

شهردار فرون‌آباد گفت: در روزهای اخیر، عوامل شهرداری با باز کردن مسیر کلیه انهار، مسیل‌ها و کانال‌های انتقال آب و نصب نیوجرسی (دیواره بتنی)، امکان عبور آب در هنگام بارش شدید باران را فراهم کرد.

میرزایی اظهار کرد: با توجه به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری تهران و فرمانداری پاکدشت، شهرداری فرون‌آباد در آماده‌باش کامل به سر می‌برد تا در برابر هر گونه سیل مقابله کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 416261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.