مورد مشکوک مبتلا به کرونا بین کودکان کار گزارش نشده است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: تاکنون مورد مشکوکی از کرونا بین کودکان کار و خیابان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت:

تاکنون مورد مشکوکی از کرونا بین کودکان کار و خیابان گزارش نشده است.

اگر کودکان کار و خیابان دارای علائم مشهودی مانند سرفه شدید، تب بالا، بی‌حالی و کوفتگی و تنگی نفس باشند، کارشناسان اجرای طرح، با ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فوراً با اورژانس پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس می‌گیرند تا این کودکان به مراکز درمانی منتقل شوند.

سایتی از سوی بهزیستی برای ثبت موارد مشکوک در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است؛ گزارش‌ها به صورت روزانه در این سایت ثبت خواهد شد.

در صورت مثبت شدن ابتلای هر کودک کار و خیابان، کارشناس بهزیستی وضعیت او را پیگیری خواهد کرد.

بنیاد مستضعفان پنج میلیارد تومان در اختیار بهزیستی قرار داده است که قرار شد اقلام بهداشتی از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داوطلب این کار صورت می‌گیرد.

جلساتی به صورت ویدئو کنفرانس نیز با مدیران استانی بهزیستی انجام دادیم تا اقدامات هماهنگ‌تر شود.

کارشناسان در اجرای طرح با ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به محل تردد کودکان کار و خیابان مانند چهارراه‌ها می‌روند.

کودکان کار را با فاصله یک و نیم تا دو متری جمع می‌کنند و نکات بهداشتی را به آنان آموزش می‌دهند.

نحوه شستن دست‌ها به صورت عملی به کودکان کار و خیابان آموزش داده می‌شود و سپس بسته بهداشت فردی شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده و مایع دستشویی یک نفره تحویل آنان می‌شود و کارشناسان همانجا از کودکان می‌خواهند که آموزش‌ها را انجام دهند.

چهار بسته به صورت روزانه به هر کودک کار و خیابان تحویل داده می‌شود چرا که حمل و نقل بسته‌ها به آسانی انجام شود.

توزیع روزانه باعث خواهد شد کودک هم مورد پایش قرار گیرند و هم کارشناسان از نحوه درست بسته پیشین، مطمئن شوند، و اگر لازم باشد توزیع این بسته‌ها ادامه پیدا خواهد کرد."

کد خبر 416253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.