تولید ماسک N95 در کشور به ۳۱ هزار عدد تولید صنعتی رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از گذراندن دوره نقاهت بیماری خود از رشد هشت برابری تولید مواد ضدعفونی کننده، چهار برابری تولید ماسک سه لایه و واردات بیش از ۱۹ میلیون عدد ماسک، لباس پزشکی و تب سنج در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در این مدت تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش هشت برابری داشته و از تولید روزانه ۵۰ هزار لیتر به ۴۰۰ هزار لیتر رسیده است.

وی اضافه کرد: پیش از شروع بیماری کرونا، تولید ماسک سه لایه حدود ۲۰۰ هزار عدد بود که با افزایش ۴ برابری به رقمی بیش از ۸۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.

وزیر صمت تصریح کرد: در این مدت تولید ماسک N95 که مورد استفاده کادر درمانی کشور است، قبل از شیوع کرونا در کشور صفر بوده و امروز به بیش از ۳۱ هزار عدد تولید صنعتی رسیده که توسط شرکت‌های دانش بنیان و وزارت دفاع تولید می‌شود، همچنین تولیداتی نیز در بخش صنفی وجود دارد که با احصای آمار آنها، حجم تولیدات این بخش نیز بزودی اعلام می‌شود.

رحمانی گفت: برای تأمین بخشی از اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نیز در این مدت واردات انجام شده که شامل ماسک سه لایه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد، ماسک N95, دو میلیون و ۸۰۰ هزار عدد، لباس یکسره (گان) ۴۸۰ هزار دست و تب سنج لیزری ۱۰ هزار عدد بوده است.

وی افزود: در این بازه زمانی و همزمان با ایام پایانی سال، تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم که با افزایش تقاضا در سطح بازار مواجه شده بود؛ خوشبختانه به وفور تأمین و توزیع شده است و همچنان تولید و ذخیره کالا به اندازه کافی در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین در این مدت و به ویژه در ایام تعطیلات نوروز فعالیت کارخانجات تولید مواد غذایی و اقلام بهداشتی برقرار بوده و به هیچ عنوان تعطیل نشده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای تنظیم بازار میوه شب عید نیز سیب و پرتقال مورد نیاز کشور به میزان کافی تأمین و ذخیره شده است و تا پایان فروردین ماه این اقلام با قیمت مصوب تنظیم بازاری عرضه خواهند شد و تاکنون حدود ۳۰ درصد میوه تنظیم بازاری عرضه شده و توزیع مابقی آن نیز در حال انجام است.

کد خبر 416248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.