تبدیل مرکز خرید قدیمی شهر به تالاب

‌ تاینان، کلانشهری محصور با آب‌ در کشور تایوان، میزبان تالابی پر شور است که علاوه بر حفظ تاریخ غنی منطقه نمونه بارزی از تبدیل فضاهای بدون استفاده شهری به فضاهای عمومی به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در قرن هفدهم شهر تاینان در جنوب کشور تایوان به لطف وجود تالاب‌های ساحلی خود به عنوان مرکز تجاری و شیلات تایوان شهرت داشت اما در دهه ۱۹۸۰ موج جدیدی از تحولات شهری وضعیت تالاب‌های تاینان را تغییر داد.

تبدیل تالاب‌های این شهر به سازه‌های بتنی از جمله اقداماتی بود که در بافت طبیعی آن تغییر ایجاد کرد ولی خوشبختانه در قرن بیست و یکم یک بار دیگر برنامه‌ریزان شهری نگرش خود را در خصوص توسعه تاینان تغییر دادند و تلاش کردند تاریخچه طبیعی آن را دوباره احیا کنند. تبدیل یک مرکز خرید قدیمی به تالابی عظیم اقدامی شگفت‌انگیز است که گرایش معماران به پیوند مردم شهر با طبیعت، به سبک دوران قدیم را به تصویر می‌کشد.

گروهی از معماران مشهور هلندی یکی از مراکز خرید قدیمی شهر تاینان کشور تایوان را به تالابی شهری برای گرد هم آوردن مردم تبدیل کردند. "چشمه تاینان" نامی که برای تالاب جدید انتخاب شد، فضایی عمومی محصور در استخرها و گیاهان مختلف در مرکز شهر تاینان است که با الهام از پیشینه غنی منطقه ایجاد شده است. این تالاب شهری بر فراز بندری در کنار کانال تاینان، که زمانی به عنوان مرکز شیلات شهر معروف بود، واقع شده است. معماران آب‌های چشمه تاینان را از میان جزایری پوشیده از گیاهان بومی به سمت کانال شهر هدایت کرده‌اند و تمام اطراف آب‌ها را در فضاهایی سبز محصور کرده‌اند.

چشمه تاینان پایین‌تر از سطح زمین واقع شده است و چهار دور آن در سطح زمین را روگذری بزرگ فرا گرفته است. در قسمت زیرین روگذر بخش‌هایی از مرکز خرید قدیمی بدون تغییر باقی مانده است که میزبان فروشگاه‌های متعدد، یک رستوران و کافی شاپ‌هایی برای گرد هم آوردن مردم تاینان است. علاوه براین، بخشی از پیرامون چشمه تاینان به محلی برای بازی کودکان اختصاص داده شده است و بخش زیادی از فضای سبز اطراف به عنوان مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف در نظر گرفته شده است.

کد خبر 416234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.