چالش بیمارستان‌های انگلستان با شیوع کرونا

کارکنان مراقبت سلامت نیازمند کمک‌های همه‌جانبه هستند؛ افزایش نیاز به خدمات سلامت با افزایش احتمال مبتلا شدن کارکنان بیمارستان‌ها همراه است و پیش‌بینی می‌شود این امر منجر به بالارفتن نرخ ۲۰ درصدی ابتلا به بیماری کرونا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که انتظار می‌رود تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ در انگلستان به زودی به طور قابل توجهی افزایش یابد، در نتیجه مقامات رسمی در تلاشند ارائه تمام جنبه‌های مراقبت توسط بخش‌های بالینی و غیر بالینی در انگلستان را از نو ارزیابی کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا در انگلیس حدود ۰.۹ است و پذیرش بستری بیمارستان ۴.۴ درصد است که ۳۰ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها در وضعیتی بسیار وخیم به سر می‌برند و نیازمند مراقبت ویژه و در بسیاری از موارد حتی اکسیژن رسانی هستند.

افزایش نیاز به خدمات سلامت با افزایش احتمال مبتلا شدن کارکنان بیمارستان‌ها همراه است که پیش‌بینی می‌شود این امر منجر به افزایش نرخ ۲۰ درصدی ابتلاء به بیماری کرونا شود. دولت انگلیس مردم را به قرنطینه افراد مبتلا، رعایت فاصله اجتماعی و قرنطینه شخصی در منزل دعوت می‌کند تا از این طریق نمودار شیوع بیماری در میان مردم حالت نزولی پیدا کند.

تأمین نیروی انسانی

دولت انگلیس دستور داده است طی هفته‌های آتی هزاران دانشجوی رشته پزشکی قبل از موعد فارغ‌التحصیل شوند و به آن‌ها به عنوان انترن اجازه فعالیت در مراکز درمانی داده شود. علاوه براین، کادر پزشکی از متخصصانی که در سه سال گذشته بازنشسته شده‌اند خواسته است تا در صورت تمایل با حقوق اضافی به خدمت در بیمارستان‌ها بازگردند. متخصصان در بیمارستان‌ها نیز ممکن است به طور موقت فعالیت در تخصص خود را تغییر دهند و به عنوان پزشک‌های عمومی در بیمارستان‌ها به مراقبت از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ مشغول شوند.

دولت از کارکنان مراکز بهداشتی نیز خواسته است پس از گذراندن یک دوره آموزشی فوری به کادر پزشکی در بیمارستان‌ها ملحق شوند تا مردم با کمبود نیروی انسانی در بخش خدمات پزشکی مواجه نباشند. پزشکانی که قرار است دوره‌های آموزشی را به عهده گیرند با چالش‌هایی نظیر کمبود فرصت کافی برای آموزش، نبود امکان تکرار آموزش و لغو آزمون‌های پس از آموزش مواجه خواهند بود.

شیوع ویروس کرونا امری بسیار پیش‌بینی نشده بود برای همین دولت‌ها از آمادگی لازم برای مقابله با آن برخوردار نیستند. این امر مسئولان را در بسیاری از شهرهای انگلستان بر آن داشته است تا استانداردهای معین درمانی را کنار بگذارند و برنامه‌های خود را مطابق با شرایط به وجود آمده تنظیم کنند.

ستفاده از متخصصان درمانی از رشته‌های مختلف به عنوان پزشک‌های عمومی در بیمارستان‌ها یا فارغ‌التحصیل شدن زودهنگام دانشجویان رشته پزشکی برای خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها بهترین نمونه از تغییر استانداردهای درمانی در انگلستان است که البته چالش‌هایی نیز به دنبال دارد. افرادی که پیش از موعد از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند ممکن است از اعتماد به نفس لازم برای مراقبت از بیماران عاجز باشند و یا پزشک‌های بازنشسته‌ای که پس از چندین سال بیکاری دوباره به فعالیت باز می‌گردند از توانایی لازم برای کار کردن عاجز باشند.

ارائه زیرساخت‌های مناسب

افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا مستلزم تخت‌های بیمارستانی بیشتری برای بستری این افراد است که دولت انگلیس اقدامات مهمی در این خصوص انجام داده است؛ بسیاری از سالن‌های تئاتر، مراکز دولتی و خصوصی به عنوان مکان‌هایی برای مراقبت از افراد مبتلا به ویروس کرونا در اختیار دولت انگلیس قرار گرفته شده است.

بخش‌های بسیار کوچکی از بیمارستان‌ها نیز در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است تا در آن جا مردمی که به درمان‌های سر پایی نیاز دارند مورد معالجه قرار گیرند و از تماس این افراد با مبتلایان به ویروس کرونا جلوگیری شود. مدیران در بعضی از بیمارستان‌ها نیز محل نمونه‌گیری از بیماران را تغییر داده‌اند تا از حضور بیماران در بیمارستان‌ها برای انجام آزمایشات بالینی خودداری شود.

کد خبر 416228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.