بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی ساوه

معاون خدمات شهری شهردار ساوه از توسعه خدمات عمرانی و فرهنگی به مناطق حاشیه‌ای این شهر در قالب اجرای طرح بازآفرینی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن افشاری با اشاره به اقدامات شورای شهر و شهرداری ساوه در حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسم، این شهر اظهار کرد: بخش عمده سکونتگاه‌های غیررسمی استان مرکزی در شهر ساوه قرار دارد و اکنون ۲۶ نقطه حاشیه‌نشین با جمعیتی افزون بر ۵۵ هزار نفر را در دل خود جای داده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سیاست اجرای طرح بازآفرینی شهری از برنامه‌های مورد تاکید دولت با اهدافی چون توانمندسازی کالبدی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و نیز توانمندسازی بخش‌های فرهنگی و اجتماعی این محلات بود، شهرداری ساوه در راستای اجرای این طرح در دو سال گذشته برنامه‌های موفقی را اجرا کرد.

معاون خدمات شهری شهردار ساوه افزود: در راستای اجرای طرح ستاد بازآفرینی شهری علاوه بر احداث بوستان‌ها و دیگر خدمات در سکونتگاه‌های غیررسمی ساوه، با هزینه‌ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال موفق به آسفالت، جدول‌گذاری و ایجاد زیرسازی در معابر این مناطق شدیم.

افشاری گفت: شهرداری ساوه با وجود بحران مالی، بخش نخست بزرگراه سیدالشهدا (ع) (کمربندی شمال) را به عنوان بزرگترین پروژه شهری استان مرکزی در دهه فجر پارسال افتتاح کرد که از میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا شهرک علوی به طول دو کیلومتر و مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 416217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.