صادرات از استان اصفهان به ۹۸ کشور جهان در سال ۹۸

مدیر کل گمرکات استان اصفهان میزان صادرات استان اصفهان را در سال گذشته، هفت میلیون و ۴۱۵ هزار تن و به ارزش دو میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به سال ۹۷ از لحاظ ارزش تقریباً بدون تغییر و از حیث وزن ۴۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرکات اصفهان، رسول کوهستانی پزوه سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور پنج درصد برشمرد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۵۵ قلم کالا از استان اصفهان در طول سال ۹۸ صادرات داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ادامه داد: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار با سهم ۴۹ درصد، فرآورده‌های نفتی به ارزش ۵۱۶ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار با سهم ۲۰ درصد و محصولات شیمی آلی به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار با سهم پنج درصد بوده‌است.

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه به ۹۸ کشور جهان از استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ صادرات داشته است، گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان است و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۶۳۰ میلیون دلار، چین ۳۵۶ میلیون دلار، افغانستان ۲۸۶ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۲۱۴ میلیون دلار و پاکستان ۱۵۱ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 416216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.