روزهای فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در نوروز اعلام شد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در روزهای ابتدایی فروردین ماه ۹۹ بیش از ۵۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و ذخیره خون و فرآورده‌های خونی بالای پنج روز است.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در ابتدای تعطیلات نوروز و در روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین افراد برای اهدای خون به مراکز انتقال مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۵۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه نمودند که از این تعداد ۳۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

زینلی با توضیح اینکه ذخیره خون و فرآورده‌های خونی بالای پنج روز است، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نیستیم و مشکل خاصی وجود ندارد، اما به علت نیاز روزانه و همیشگی به خون و فرآورده‌ای خونی نباید اهدای خون را در این روزهای بحرانی فراموش کنیم و افراد باید به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند تا مراکز درمانی و افراد نیازمند خون و فرآورده‌های خونی با کمبود و مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: برای ایام نوروز به جز اول و ۱۳ فروردین ماه در سایر روزها مراکز انتقال خون آماده خدمت رسانی به مردم بوده‌اند و همچنین در روزهای تعطیل نیز در مرکز خواجو فقط خون‌گیری در نوبت صبح انجام می‌شود و پنجم فروردین به بعد تمامی مراکز انتقال خون در استان آماده خدمت رسانی هستند.

وی با توضیح اینکه تمام مراکز انتقال خون هر روز ضدعفونی می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، نائین، زرین شهر، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر و دو مرکز خواجو و عاشق اصفهانی در شهر اصفهان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

کد خبر 416214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.