تدابیر کشورهای جهان برای مقابله با کرونا

با گسترش شیوع ویروس کووید-۱۹، کشورهای جهان تدابیر و قوانین مختلفی به منظور کاهش رفت و آمد افراد و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا وضع کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجله چینی "کایگزین" اعلام کرده که کره جنوبی کمترین میزان مرگ و میر و چیزی حدود یک درصد را داشته است. این کشور سیستمی بر پایه اعتماد بنا نهاده و شهرها را قرنطینه نکرده است. در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی تمهیداتی مانند تست سریع افراد مشکوک و ایجاد فضای مناسب برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است. تست افراد در خودرو بدون پیاده شدن آن‌ها نیز از دیگر روش‌هایی است که مقامات این کشور از آن استفاده می‌کنند. با توجه به گزارشات اعلام شده، کره جنوبی قابلیت تست افراد مشکوک بین ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار انسان را دارد که جواب آن نیز طی مدت ۶ تا ۲۴ ساعت آماده می‌آینده شود.

کنترل مرزهای زمینی اسپانیا برای مقابله با کرونا ویروس

ایتالیا که یکی از کشورهایی است که شمار افراد مبتلا و فوت کرده در آن بسیار زیاد است و مسئولان آن به تازگی از کشور آمریکا درخواست ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی کرده اند. بعضی از شهرهای این کشور که شمار افراد مبتلا رو به افزایش بوده، قرنطینه شده و ادارات دولتی آن نیز تعطیل شده‌اند. اسپانیا که پس از ایتالیا بیشترین موارد ابتلاء به کرونا را در اروپا دارد، با تشدید کنترل‌ها در مرزهای زمینی خود، اجازه ورود اتباع خارجی به خاک این کشور را نمی‌دهد.

مجازات شهروندان هندی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

مقامات هندی نیز قوانین منع رفت و آمد را در ۷۵ شهر که شامل تمام ایالت‌های این کشور می‌شود، وضع کرده‌اند؛ بنابراین افرادی که قرنطینه و محدودیت‌های گزارش شده در خصوص ویروس کرونا را نادیده بگیرند، مجازات خواهند شد. بر اساس قانون اساسی هند مصوب ۱۹۸۷، افرادی که قوانین مربوط به شیوع ویروس مهلک کرونا را نقض کنند به ۶ ماه زندان و پرداخت ۱۵ دلار جریمه محکوم می‌شوند.

کرونا ویروس و تعطیلی مشاغل غیرضروری در نیویورک

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دو ایالت نیویورک و کالیفرنیا، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. همچنین تمامی مشاغل غیرضروری در نیویورک تعطیل شده و تنها فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مربوط به کالاهای اساسی باز است. علاوه بر این، تمامی پروازها از اروپا به آمریکا متوقف شده است.

اجتماع بیش از دو نفر در آلمان ممنوع است

مقامات آلمان نیز اعلام کردند که اجتماع بیش از دو نفر خارج از منزل یا محیط کار در این کشور ممنوع است. مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اجتماعات در آلمان تعطیل بوده و برای رستوران‌ها، هتل‌ها و دیگر بخش‌های زندگی عمومی نیز محدودیت‌های زیادی وضع شده است.

حبس و جریمه در انتظار شهروندان فرانسه

در کشور فرانسه نیز قوانینی برای رفت و آمد مردم مشخص شده و افرادی که این قوانین را برای بار اول رعایت نکنند، ۱۳۵ یورو جریمه می‌شوند؛ در صورت تکرار این کار در طول ۱۵ روز، فرد باید ۱۵۰۰ یورو جریمه بپردازد و در نهایت اگر شخصی باز هم طی ۳۰ روز این قوانین را نقض کند به ۶ ماه حبس و پرداخت سه هزار و ۷۰۰ یورو جریمه محکوم می‌شود.

تعطیلی ادارات دولتی در عراق

ستاد بحران عراق برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس، قوانینی مبتنی بر منع رفت و آمد وضع کرده و استانداری "میسان"، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی کامل ادارات دولتی را در این استان اعلام کرده است. امارات متحده عربی نیز تمامی پروازهای خود را تعلیق کرده و مقررات منع رفت و آمد در این کشور برقرار است.

کرونا ویروس و دورکاری در ژاپن

ژاپن همانند بسیاری از کشورهای دیگر علاوه بر وضع قوانین منع رفت و آمد، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده است. همچنین، بعضی شرکت‌ها در این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، از کارمندان خود خواستند وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

پیگیری تماس افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که اقدامات و تدابیر اتخاذ شده از سوی کشور روسیه برای مقابله با کرونا مؤثر بوده است و باعث کند شدن سرعت انتقال ویروس شده است. این اقدامات شامل تست گرفتن سریع از افراد مشکوک به بیماری، پیگیری تماس‌های افراد آلوده به ویروس کرونا و لغو کردن رویدادهای جمعی می‌شود. روزنامه نیویورک تایمز نیز اعلام کرد که روسیه بهتر از همه کشورها در زمینه مقابله با بیماری کرونا آمادگی نشان داده است.

کد خبر 416210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.