آغاز بهره‌برداری از "بلوار کردستان" در سنندج

شهردار سنندج از آغاز بهره‌برداری از پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر همسطح توحید خبر داد.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی از آغاز بهره‌برداری از پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر همسطح توحید خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در کاهش ترافیک محدوده بیمارستان توحید، تکمیل رینگ غربی شرقی داخل شهر، اجرای طرح تفصیلی، کاهش زمان سفر و افزایش دسترسی اهالی شهرک‌های دگایران و پردیس به مرکز شهر تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: بلوار کردستان یکی از شریان‌های حرکتی اصلی شهر سنندج است که علاوه بر اتصال جنوب شرقی شهر به شمال غربی در راستای تکمیل رینگ غربی – شرقی شهر از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کاهش ترافیک است و دسترسی سریع و آسان را به بسیاری از مناطق مرکزی شهر میسر می‌کند.

شهردار سنندج اضافه کرد: توسعه طولی بلوار کردستان تا پل بیمارستان توحید و اتصال آن به بلوار ساحلی می‌تواند شهرک‌های بهاران، ساحلی، پیام و مسیر منتهی به میدان جهاد در محور کرمانشاه- سنندج را نیز به بلوار کردستان متصل کند.

صیدی گفت: از مهم‌ترین دلایل توجیه فنی لزوم احداث تقاطع غیر همسطح بلوار کردستان – بلوار توحید، کاهش بار ترافیکی و توزیع ترافیک موجود ناشی از وجود بیمارستان توحید و شهرک‌های دگایران و پردیس و چهار راه بسیج، پل جانبازان، میدان ۱۲ فروردین و داخل شهر و همچنین کاهش مصرف سوخت و همچنین کمک به تکمیل طرح جامع شهری است.

وی یادآور شد: کاهش زمان دسترسی بیماران به ویژه بیماران اورژانسی به بیمارستان توحید و توزیع ترافیک اطراف بیمارستان و تکمیل معبر جنوب شرقی – شمال غربی بلوار کردستان به عنوان یکی از معابر با اولویت ترافیکی که دسترسی به کلیه مراکز مهم شهری را آسان می‌کند از دیگر مزایای احداث این مسیر است.

شهردار سنندج تصریح کرد: پروژه اتصال بلوار کردستان به جاده ساحلی دو هزار و ۳۰۰ متر طول دارد که یک‌هزار و ۳۰۰ متر آن در سنوات قبل انجام شده و یک‌هزار متر باقیمانده نیز امسال اجرا شد.

صیدی با بیان اینکه برای احداث این پروژه عمرانی ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد، است اظهار کرد: پیاده‌روسازی مسیر این پروژه هنوز تکمیل نشده که در سال آینده تکمیل می‌شود.

کد خبر 416200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.