استخدام نیروهای جدید پرستاری در اولویت قرار گیرد

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: ایجاد ستاد صحت از طرف سازمان نظام پرستاری با هدف صیانت و حمایت از حقوق پرستاران کشور و تامین نیرو پرستار در سراسر کشور بازتاب بسیار خوبی داشته است و استخدام هر چه سریع‌تر نیروهای جدید باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با اشاره کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در ارائه خدمات پرستاری به مبتلایان به کرونا، اظهار کرد: ایجاد ستاد صحت از طرف سازمان نظام پرستاری با هدف صیانت و حمایت از حقوق پرستاران کشور و تأمین نیرو پرستار در سراسر کشور بازتاب بسیار خوبی داشته است.

اعظم فخری محمودی با انتقاد از کمبود وسایل حفاظت شخصی و مواد ضد عفونی کننده برای پرستاران خط مقدم مواجهه با کرونا و کمبود شدید نیرو خواستار استخدام هرچه سریع‌تر نیروهای جدید و تبدیل وضعیت همکاران شرکتی و قراردادی و همچنین رسیدگی وزارت بهداشت به وضعیت تجهیزات بیمارستان‌ها شد.

وی با تاکید اینکه متأسفانه هنوز برخی به عمق موضوع پی نبرده‌اند، ادامه داد: رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی و در خانه ماندن افراد کمک مؤثری خواهد بود.

محمودی با تاکید اینکه پرستاران در ایثار و از خود گذشتگی همیشه زبان‌زد و پیشگام بودند، افزود: در این بحران نیز از خودگذشتگی پرستاران مانند همیشه دیده شد، پرستاران داوطلب از مراکز مختلف دولتی و خصوصی به مراکز کرونا مراجعه و مشغول به خدمت شدند که این نشانگر عشق و از خود گذشتگی ذاتی پرستاری است.

وی در خصوص ایجاد ستاد صحت که در سازمان نظام پرستاری تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: صیانت و حمایت از حقوق پرستاران کشور و تأمین نیرو توسط این ستاد به خوبی انجام شده و در سراسر کشور بازتاب بسیار خوبی داشته است و خوشبختانه پرستاران کمبود وسایل حفاظت فردی و دیگر امکانات را به اطلاع این ستاد رسانده است و پیگیری‌های لازم از طرف سازمان انجام می‌شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با تاکید بر پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری برای افزایش ۵۰ درصدی احکام خاطرنشان کرد: این اقدام در این برهه مناسب است و دولت و مجلس با توجه به ماهیت خاص حرفه پرستاری باید توجه ویژه‌ای به موانع خدمتی و چالش‌های پرستاران داشته باشند.

کد خبر 416164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.