کاروانسرای دماوند کاربری گردشگری ندارد

شهردار دماوند با اشاره به حادثه حریق کاروانسرای قدیمی این شهر گفت: این کاروانسرای قدیمی کاربری گردشگری نداشته است.

به گزارش ایمنا، عباس صفری با اشاره به وقوع حریق در کاروانسرای قدیمی دماوند اظهار کرد: یکی از آثار تاریخی شهر دماوند که کاروانسرای قدیمی این شهر بود، روز دوشنبه دچار حریق شد که با تلاش سه ساعته عوامل آتش‌نشانی شهر مهار شد.

وی افزود: به محض ارسال خبر به سامانه ١٢۵ آتش‌نشانی، بلافاصله گروهی از مأموران آتش‌نشانی شهر به همراه ادوات و تجهیزات اطفا مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

شهردار دماوند گفت: متأسفانه به‌دلیل چوبی بودن بنای ساختمان و همچنین وسعت و گستردگی حریق، مابقی امکانات و تجهیزات ایستگاه آتش‌نشانی نیز به محل اعزام شد که با تلاش پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی و افزایش تعداد تجهیزات به پنچ دستگاه خودرو، آتش مهار شد.

صفری تصریح کرد: برای حفظ ایمنی منطقه هم‌اکنون اطراف این مکان تاریخی مسدود می‌شود تا تکلیف این مکان که برای چندمین بار دچار حریق شده، مشخص شود.

وی گفت: از همکاری نیروهای آتش‌نشانی شهرداری آبسرد که در این عملیات همراه بودند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و لازم به ذکر است که این بنای قدیمی دارای مالک شخصی بوده و به ثبت میراث فرهنگی و گردشگری رسیده؛ اما هیچ‌گونه قابلیتی به لحاظ استفاده گردشگری نداشته است.

منبع: مهر

کد خبر 416163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.