پیامدهای گرمایش جهانی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ملموس‌ترین نتایج گرمایش جهانی، تعدد رخدادهای مخاطرات جوی و اقیانوسی است که به صورت وقوع خشکسالی‌های ممتد، سیلاب های مخرب، امواج گرمایی و ... در سراسر جهان ظهور یافته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" دما از بدیهی‌ترین شاخص‌های مطالعات اقلیمی است و امروزه موضوع اقلیم و تغییرات آن به یکی از مهمترین چالش‌های جهانی تبدیل شده است. سال گذشته در حالی سپری شد که میانگین دما در مقیاس جهانی ۱/۱ درجه سلسیوس نسبت به میانگین دمای پیش از انقلاب صنعتی افزایش داشت. ذوب سریع یخچال‌های قطبی و بالا آمدن تراز آب اقیانوس‌ها از بارزترین پیامدهای افزایش دما در دنیاست. اما ملموس‌ترین نتایج این گرمایش جهانی، تعدد رخدادهای مخاطرات جوی و اقیانوسی است که به صورت وقوع خشکسالی‌های ممتد، سیلاب‌هایی مخرب، امواج گرمایی و غیره در سراسر جهان ظهور یافته‌اند و یقیناً ارتباط بی بدیلی با موضوع آب و مدیریت منابع آبی دارند.

انتخاب شعارهای " اقلیم و آب " سازمان جهانی هواشناسی و " آب و تغییر اقلیم" سازمان جهانی آب در سال ۲۰۲۰ به ضرورت هماهنگی میان این دو حوزه در برنامه‌ریزی کلان در سطوح ملی و بین‌المللی دلالت دارد.

اینجانب روز جهانی هواشناسی را به تمامی هواشناسان به ویژه همکاران پرتلاش سازمان هواشناسی کشور تبریک می‌گویم و از خداوند متعال توفیق روز افزون این عزیزان را در آن سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های بنیادی و تابعه وزارت راه و شهرسازی خواستارم. "

کد خبر 416137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.