بازار سرمایه در سال ۹۹، پر ریسک خواهد بود

یک مشاور سرمایه گذاری و کارشناس اقتصادی گفت: باید به همه فعالان اقتصادی که قصد دارند سال ۹۹ وارد بازار سرمایه شوند، بگوییم که این بازار پر ریسک بوده و ممکن است بخشی از دارایی‌های خود را از دست بدهند.

پیمان مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند فعالیت بازار سرمایه در هفته‌های پایانی سال ۹۸، اظهار کرد: بازار سرمایه ایران، بازاری با پتانسیل رشد ویژه است و بالاخره باید بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران به این بازار تزریق شود تا اقتصاد ایران بتواند به استاندارد متوسط جهانی در بین کشورهای جهان دست پیدا کند.

وی افزود: همه اقتصادهای پیشرو و توسعه یافته در دنیا، بیش از ۵۰ درصد از بخش‌های خود را به بازار سرمایه تزریق کرده‌اند و برای نیمی از نظام اقتصادی کشورهای پیشرفته در بازار سرمایه و بورس تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیر انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه عامل نوسانات و تغییرات در بازار سرمایه و بورس ایران، افق رشد اقتصادی کشور نیست، تصریح کرد: بی شک افق رشد اقتصادی، نقشی در نوسانات بازار سرمایه کشور ندارد زیرا در حال حاضر افق رشد اقتصادی برای ایران وجود ندارد و فضای کسب و کار با وجود ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن تا خردادماه، بهبود نخواهد یافت، این شاخص نیز نقشی در نوسانات بازار سرمایه ایران ندارد.

مولوی اضافه کرد: بازار سرمایه ایران توانایی جذب نقدینگی از طریق شرکت‌های "فاندامنتال" را دارد مشروط به اینکه بورس و روند رشد شاخص‌های آن دست‌کاری نشده و تصمیمات یک شبه برای قوانین مرتبط با این بازار اتخاذ نشود.

کد خبر 416127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.