۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
تأثیرات کووید-۱۹ بر تجارت فنلاند

بیش از ۴۰ درصد از مدیران شرکت‌های کارآفرینی فنلاند، تحت تأثیر تبعات شیوع ویروس کرونا از خاتمه دادن به کار خود خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان زندگی مردم را از جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار داده است. تمام مردم در سراسر دنیا از قرنطینه‌های شخصی و دولتی گرفته تا بیکار شدن و کابوس‌های ابتلای به این بیماری، وحشتی سخت را در این دوران تجربه می‌کنند. در بیشتر کشورها مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده است، مردم برای مدت معینی در خانه مانده‌اند و سر کار نمی‌روند، دیگر کسی در خیابان‌ها گشت نمی‌زند و افرادی که در گوش و کنار یک شهر به چشم می‌خورند با چشمانی سرشار از ترس و اندوه دست‌های خود را با دستکش و صورتشان را با ماسک پوشانده‌اند. اما چیزی که در این بین باعث وحشت دولت‌ها شده است ضربه جبران‌ناپذیری است که بحران شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد و تجارت جهان وارد کرده است.

شیوع ویروس کرونا تمام شرکت‌ها و کارخانه‌های فنلاندی را تحت تأثیر قرار داده است. واردات و صادرات در این کشور محدود شده است و کارکنان آن‌ها برای مدتی قرار است تعطیل باشند. حدود ۹۰ درصد از این کارخانه‌ها و شرکت‌ها، چه در بخش خصوصی یا دولتی، صدمه‌های کووید-۱۹ را بر تجارت خود احساس کرده‌اند و از دولت انتظار دارند اقداماتی جدی برای جبران خسارت انجام دهد. گروهی از محققان فنلاندی یک نظرسنجی بین مدیران و کارکنان شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف فنلاند انجام دادند و به نتایج حیرت‌برانگیزی دست یافتند.

حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های فنلاندی به طور جدی تحت تأثیر کووید-۱۹ قدرت تجاری خود را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توانند مانند گذشته فعالیت‌های خود را ادامه دهند. بیش از ۸۷ درصد از کارخانه‌ها نیز تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا را بر عملکرد و وضعیت مالی خود را حس کرده‌اند.

بیش از ۴۰ درصد از شرکت‌های کارآفرین به طور موقت به فعالیت خود خاتمه داده‌اند و حدود نیمی از کارخانه‌های فنلاندی اقداماتی پیشگیرانه برای به حداقل رساندن صدمات ناشی از ویروس کرونا را دانجام داده‌اند. بدیهی است که هر چه یک کارخانه بزرگ‌تر باشد بیشتر توانایی مقابله با شیوع این ویروس را دارد. بیش از نیمی از کارخانه‌ها وشرکت‌های کوچکی، که تعداد کارکنان آن‌ها کم‌تر از ۱۰ نفر است، نیز آمادگی خود برای مقابله با شیوع این ویروس را اعلام کرده‌اند. بیش از ۹۰ درصد از مدیران و کارکنان کارخانه‌های فنلاندی خواستار تدابیر حمایتی از سوی دولت خود هستند و در این خصوص با هم اتفاق نظر دارند.

مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف وضعیت ناشی از گسترش ویروس کرونا را بسیار جدی توصیف می‌کنند؛ قبل از به وجود آمدن بحران شدید کووید-۱۹ شرکت‌های خدماتی به فعالیت‌های خود خاتمه دادند و این در حالی اتفاق افتاد که شرکت‌های صنعتی از اختلالات به وجود آمده در زنجیره تأمین رنج می‌بردند. شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده است بسیاری کارخانه‌های فنلاندی با مشکلات مالی مواجه باشند.

کارکنان کارخانه‌ها از مسئولان مالیاتی، کارشناسان امور مالی و شرکت‌های بیمه انتظار دارند در شرایط به وجود آمده بیشترین انعطاف را داشته باشند. از طرفی دولت فنلاند باید از شرکت‌ها و کارخانه‌ها حمایت مالی به عمل آورد تا مدیران آن‌ها بتوانند حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.

کد خبر 416124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.