تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در تعارض با قوانین سازمان ملل متحد است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تشکیل دولت جدید در تونس را فرصتی مغتنم و تازه در گسترش روابط و همکاری‌های دوکشور دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات فی مابین تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی «قیس سعید» رئیس جمهور منتخب تونس با وی، با تبریک فرارسیدن روز ملی تونس و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور این کشور، اظهار امیدواری کرد تا روابط و همکاری‌های ایران و تونس در دوران جدید بیش از پیش تقویت شده و تعاملات و رایزنی دو کشور در زمینه مسائل و موضوعات گوناگون منطقه‌ای و بین المللی افزایش یابد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری تونس ندارد و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی دو کشور در این راستا به خوبی استفاده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اکنون که شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده، همه دولت‌ها و ملت‌ها باید برای مبارزه با آن در کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: امروز حفظ جان انسان‌ها و مواجهه با این بیماری نیازمند اقدامات و همکاری مشترک همگانی در جهان است.

روحانی با بیان اینکه دولت آمریکا در این شرایط سخت شیوع این بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده اند، گفت: جلوگیری از ارسال دارو، کمک‌های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تأمین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم و آنها را دعوت کنند تا به قوانین سازمان ملل و مبانی انسانی بازگردند، افزود: تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت وظیفه دارد تا در راستای ایستادگی جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی گام بردارد.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی ایران و تونس و تلاش دو کشور در راستای صلح و امنیت منطقه و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت عنوان کرد.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس نیز در این تماس تلفنی با تجلیل از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه‌ای، بین المللی و جهان اسلام، گفت: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با ایران و تقویت روابط تاریخی و مستحکم فی مابین برای تونس بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور تونس با انتقاد از تحریم‌های غیر انسانی اعمال شده از سوی آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: معتقدیم امروز که همه کشورها با شیوع بیماری کرونا مواجه شده اند، باید سازمان ملل در این شرایط متعلق به همه ملل باشد و مطمئناً ایران و تونس برای مبارزه و مواجهه با چالش‌های گوناگون جهانی از جمله بیماری کرونا در کنار هم هستند.

کد خبر 416117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.