۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
جانباختن یک کرونا گریخته در سیلاب

جانباختن یک کرونا گریخته در سیلاب، دستگیری ماموران قلابی‌ در پایتخت، دستگیری جاعل اسکناس در شرق تهران، سیلاب در جنوب و شرق کرمان و دستگیری سه سارق حرفه‌ای در خرمشهر، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیامی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه ابوالفضل بهرام پور به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت؛ فرزند او در گفتگو با خبرنگاران ضمن تکذیب این خبر گفت: پدرش حدود ۲۰ روز است که به بیماری مبتلا شده و اکنون در دوره نقاهت است.

همچنین در صفحه اینستاگرامی ابوالفضل بهرام‌پور، مدرس و مترجم قرآن کریم که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، پیامی مبنی بر روند رو به بهبود بیماری وی منتشر شد.

وی چندی پس از اعتراضات بنزینی در آبان ماه، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه یک سیما درباره صدور حکم بریدن دست‌وپا و زجرکش کردن معترضان اظهار کرد: نفی بلد به این معنی است که افرادی که تبعید می‌شوند، روی یک کشتی قراضه به وسط دریا منتقل شوند تا بمیرند؛ نه جای خوش آب‌وهوا مانند شیراز. اینکه بگوییم اینها جوان بودند و احساساتی، قابل پذیرش نیست و باید حکم خدا را جاری کرد.

جان باختن ۳ تن در پی سیلاب در کوه‌های سرو

چهار جوان از اهالی شهرهای فال و گله دار شهرستان مهر استان فارس که روز گذشته با وجود اخطارهای هواشناسی به کوه‌های تنگ سرو رفته بودند در سیل ناشی از بارش باران بیش از ۹۵ میلیمتری گرفتار شده و جان خود را از دست دادند.

مقیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهر با اعلام این خبر گفت: عملیات جستجو نیروهای امدادی هلال احمر با دو تیم امداد کوهستان از لامرد و مهر از ساعت ۷:۳۰ امروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون پیکر بی جان سه تن از جوانان پیدا شده و پیش بینی می‌شود چهارمین نفر نیز جان خود را از دست داده باشد.

حسن مقیمی اظهار کرد: اخطاریه‌های هواشناسی در فضای مجازی به شکل وسیع منتشر شده بود و مردم باید به این اخطاریه‌ها توجه می‌کردند.

لازم  ذکر است بیش از ۹۵ میلیمتر بارندگی طی یک روز گذشته سبب بروز سیل فصلی شد.  در اثر سیل روز گذشته خسارات زیادی به تأسیسات و زیرساخت‌های شهرستان مهر وارد شده است.

جانباختن یک از کرونا گریخته در سیلاب

جاری شدن رودخانه دشت گبر روستای کاریان بخش جویم لارستان، جان یک نفر را که از ترس ابتلا به کرونا، شیراز را ترک کرده و به زادگاهش رفته بود، گرفت.  این رودخانه فصلی عصر دیروز در پی بارش شدید باران جاری شد و تلاش مردم برای نجات مرد ۵۷ ساله گرفتار در خودرو بی نتیجه ماند.

امروز در بخش جویم لارستان بیش از ۲۵ میلی متر باران بارید.

دستگیری مأموران قلابی در پایتخت

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری چهار سارق مأمور نما در گشت زنی‌های انتظامی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: ساعت هشت صبح سوم فروردین ماه کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه چهارم پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در محدوده سرکلانتری چهارم به یک دستگاه خودروی پراید با چهار سرنشین مظنون شدند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: با توقف خودروی پراید راننده آن با ارائه یک کارت شناسایی خود را از مأموران ناجا معرفی و اظهار داشت که از همکاران می‌باشد ولی کارآگاهان که در همان ابتدا به راننده پراید شک داشتند متوجه شدند کارت جعلی است.

این مقام انتظامی افزود: در گام بعدی سایر سرنشین‌های دیگر خودروی پراید به نام‌های مرتضی، کامران و جلیل مورد بازجویی اولیه قرار گرفتند، همچنین در بازرسی از خودروی متهمان یک جفت پلاک خودروی پراید دیگر کشف شد.

وی گفت: راننده و سرنشینان خودرو برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم پلیسی آگاهی پایتخت منتقل و هر چهار متهم علت جعل کارت شناسایی را استفاده برای زورگیری اعلام کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: راننده خودرو اظهار داشت، پس از جعل کارت شناسایی دوستانم را که وضعیت مالی خوبی نداشتند در کنار خودم جمع کردم و قرار شد با چرخیدن در شهر سوژه‌ را انتخاب کرده و پس از معرفی خود به عنوان پلیس از آنها اخاذی کنیم که با هوشیاری پلیس در همان لحظه‌ای که دنبال سوژه بودیم، دستگیر شدیم.

رئیس پایگاه چهارم در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان پرونده برای تعیین تکلیف به دادسرا ناحیه ۳۴ ارسال و با صدور قرار تأمین از سوی قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ هر چهار متهم روانه زندان شدند.

دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای در خرمشهر

سرهنگ همت علی ترکارانی فرمانده انتظامی خرمشهر در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه‌ای، مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ خرمشهر با اقدامات تخصصی سه سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی دو عملیات جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ ترکارانی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیس به ۱۱ فقره سرقت از قبیل داخل خودرو، اماکن خصوصی، مغازه و سایر عناوین در سطح شهرستان خرمشهر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

سیلاب در جنوب و شرق کرمان

سیلاب و آبگرفتگی شدید در جنوب و شرق استان کرمان در حالی مردم را بی خانمان کرده که در همین مناطق مردم در تابستان برای تهیه آب شرب دست به دامان سیستم آبرسانی سیار هستند.

محور کهنوج - بندرعباس، رودبار - ایرانشهر، رودبار - زهکلوت، فاریاب - کهنوج محور، کلکسورک و محور گلاشگرد و دهها راه فرعی در جنوب استان کرمان به دلیل سیلاب مسدود است.  شهر زهکلوت و برخی از روستاهای اطراف این شهر به کلی دچار آبگرفتگی شده‌اند و مردم سعی می‌کنند از ورود آب به خانه‌هایشان جلوگیری کنند.

در شهرستان رودبار جنوب ۱۵ هزار نفر در محاصره سیل قرار دارند و ۸۰ روستای شهرستان ریگان نیز در محاصره قرار گرفته است و مردم بسیاری از این روستاها روی پشت بام‌ها پناه گرفته‌اند، پل وردی شهر کهنوج تخریب شده و به دلیل بالا آمدن سطح آب، آب به برخی از مناطق وارد شده است و همچنان بارندگی در جنوب کرمان ادامه دارد و این رویه تا انتهای هفته جاری تداوم دارد و به دلیل قطع شدن ارتباطات مخابراتی ثابت در زهکلوت امکان برقراری ارتباط در این شهر مختل شده است.

دستگیری جاعل اسکناس در شرق تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت جاعل اسکناس‌های تقلبی داخلی و خارجی در شرق تهران، خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم ۱۱ هزار و ۶۵۰ لیر جعلی ترکیه و ۷۴ قطعه اسکناس تراول ۵۰۰ هزار ریالی کشف شد.

سرهنگ مهدی تاجیک اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر جعل اسکناس‌های داخلی و خارجی توسط مردی میانسال در حوالی خیابان پیروزی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت، قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با پایش و رصدهای اطلاعی مشخص شد، این فرد جاعل که خود را استادکار و ماهر امور تأسیساتی ساختمان معرفی می‌کند چند جوان بیکار را جذب کرده است ودر اثنای امور تاسیساتی تقاضای خریدهای جزئی با اسکناس‌های جعلی و خرد کردن این پول‌ها را از کارگران می‌کند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه هویت این مرد شناسایی و مشخص شد که مخفیگاه وی در حوالی خیابان شکوفه است، ابراز داشت: با هماهنگی‌های قضائی صبح روز یکشنبه سوم فروردین ماه اکیپی از مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت به محل اختفای جاعل اعزام و موفق شدند پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی با اطمینان از اینکه متهم در داخل مخفیگاهش است، وی را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی در ادامه توضیح داد: در بازرسی از آن محل ۹۶ قطعه اسکناس ۵۰ تا ۲۰۰ لیری تقلبی جمعاً ۱۱ هزار و ۶۵۰ لیر جعلی ترکیه و ۷۴ قطعه اسکناس تراول ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی به همراه تعدادی از ابزار آلات جعل اسکناس کشف شد.

سرهنگ تاجیک با اشاره به اینکه ارزش ریالی اسکناس‌های کشف از مخفیگاه متهم در مجموع ۴۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: از مخفیگاه متهم علاوه بر اسکناس تقلبی یک قبضه سلاح گرم و یک دستگاه بی‌سیم نیز کشف و متهم در همان بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 416116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.