مخالفت کارشناسان با بسته شدن کامل متروی لندن

مدیران سیستم مترو در انگلستان به پیروی از توصیه‌های دولت برای کاهش شیوع ویروس کرونا بین مردم بسیاری از خطوط مترو در سراسر کشور را تعطیل کرده‌اند و تنها ترددهای ضروری از بعضی از خطوط را برای مردم مجاز دانسته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت انگلستان بسیاری از سیستم‌های حمل و نقل عمومی کشور را تعطیل کرده است تا از این طریق به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کند. اما این اقدامات با مخالفت‌های بسیاری مواجه شده است؛ بسیاری کارشناسان انگلیسی بر این باورند که تردد از طریق سیستم‌های مترو زیرزمینی باعث افزایش گسترش ویروس کرونا در میان مردم نمی‌شود در نتیجه از نظر این افراد تعطیل کردن کامل این سیستم‌های حمل و نقل کاری بیهوده است.

تحقیقات نشان داده است که هر فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌تواند دو یا سه نفر را به این بیماری آلوده کند که البته رفتار اجتماعی مردم نقش مهمی در انتقال ویروس به دیگران ایفا می‌کند. مردم در خانه با اعضای خانواده تماس نزدیک‌تری دارند و در صورت ابتلا سریع‌تر ویروس را به آن‌ها منتقل می‌کنند. این در حالی است که از هر ۲۰ یا ۳۰ نفری که از طریق مترو سفر می‌کنند، ممکن است هیچ یک به ویروس کرونا آلوده نباشند و اگر فردی ناقل کووید -۱۹ باشد با رعایت فاصله مردم از یکدیگر تماس با فرد مبتلا به حداقل می‌رسد و در نتیجه خطری مسافران مترو را تهدید نخواهد کرد.

ویروس کرونا با بیماری سرخک بسیار متفاوت است؛ در بیماری سرخک فرد مبتلا با سرفه‌های خود می‌تواند تمام افراد اطراف خود را آلوده کند اما کرونا ویروس از یک فرد ناقل تنها به دو یا سه نفر منتقل می‌شود.

برخی از دانشمندان انگلیسی نیز رعایت قرنطینه‌های خانگی را بر تعطیل کردن مراکز عمومی و به خصوص متروها ترجیح می‌دهند و چنین استدلال می‌کنند که با توجه به میزان گسترش ویروس کرونا، هر چه تعامل افراد با یکدیگر بیشتر باشد احتمال تماس جسمی آن‌ها با هم بیشتر می‌شود و در نتیجه تعداد افراد بیشتری به ویروس آلوده می‌شوند.

کد خبر 416091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.