انجام سنگفرش میدان امام حسین(ع) با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: برای اجرای سه بخش عملیات عمرانی تاسیسات و سبزینگی بخش میانی میدان امام حسین(ع) حدود ۱۳میلیارد ریال هزینه شده است.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه ساماندهی رفیوژ میانی میدان امام حسین (ع) و سنگفرش آن که در قالب طرح ساماندهی این میدان و گذرهای پیرامون آن، ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود پایان اسفند ماه به اتمام برسد با تلاش شبانه روزی کارگران و مهندسان منطبق با برنامه زمان‌بندی به پایان رسید.

وی افزود: میدان امام حسین (ع) با نام قدیمی دروازه دولت جزئی از اصلی‌ترین محورهای گردشگری اصفهان است، اما سال‌ها به دلیل فعالیت خط یک مترو اصفهان، چهره‌اینابسامان داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: با تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان و جمع آوری کارگاه عمرانی، مهر ماه ۹۷ جرثقیل برجی (Tower crane) مترو اصفهان پس از سال‌ها از میدان امام حسین(ع) رفت تا چهره دروازه دولت به حالت عادی برگردد.

وی ادامه داد: پس از آن در سال ۹۸ طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع) و گذرهای پیرامون آن، با توجه به اتصال محور پیاده چهارباغ به محور خیابان سپه که در آینده پیاده راه می‌شود، تهیه شد و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

حسینی‌نیا گفت: تعریض عرض پیاده راه‌ها در چهار سمت میدان و به ویژه مقابل شهرداری در ضلع شرقی میدان به منظور تسهیل در تردد شهروندان به طرف میدان نقش جهان و از میدان به سمت چهارباغ، طراحی مسیرهای دوچرخه رو در چهار سمت میدان و اتصال آن به چهارباغ عباسی و میدان نقش جهان در راستای تقویت فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش نگاه صرفاً سواره‌رو به میدان، سنگ‌فرش کردن بخش میانی، طراحی حوض میانی، ایجاد فضای سبز با کاشت گل‌های فصلی و طراحی آبنما از دیگر ویژگی‌های طرح جدید است که بخشی از آن تکمیل شده و بخشی در ادامه تکمیل می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه تا این مرحله بهره‌برداری ضمن مدیریت هزینه‌ها براورد اولیه جهت این مرحله حدود ۱۳ میلیارد ریال است، افزود: این هزینه‌ها شامل سه بخش عملیات عمرانی تأسیسات و سبزینگی بخش میانی میدان است.

کد خبر 416074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.