‌آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در چهارم فروردین ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در کشور را تا تاریخ دوشنبه چهارم فروردین ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا از ظهر دیروز تا ظهر امروز -دوشنبه چهارم فروردین ماه- اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور یک هزار و ۴۱۱ نفر مبتلای جدید در کشور شناسایی شده است که مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور هشت هزار و ۳۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در مجموع در کشور بر اثر بیماری کرونا یک هزار و ۸۱۲ نفر جان باخته‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با AD,U کرونا غربالگری شده‌اند.

جهانپور با بیان اینکه ۵۸.۶ درصد مبتلایان مرد و ۴۱.۴ درصد نیز زن هستند و از میان فوت شدگان، ۶۰ درصد آمار مربوط به مردان و ۴۰ درصد مربوط به زنان می‌شود، ادامه داد: در مجموع میانگین سنی مبتلایان حدود ۵۹ سال و میانگین سنی فوت‌شدگان نیز حدود ۶۴ سال بوده است.

وی از ارائه آمار به تفکیک استان‌ها خودداری کرده و تصریح کرد: قطعاً در استان‌ها تلاش متفاوتی وجود دارد و استان‌هایی که بیماریابی بهتری داشته‌اند، تعداد بیماران شناسایی شده در آن‌ها بیشتر می‌شود بنابراین برای آنکه اعداد ایجاد شبهه نکند، آمار تفکیکی استان‌ها نیاز به مطالعات بیشتر اپیدمیولوژیک داشته و دیگر آمار خام در گزارش روزانه ارائه نمی‌شود.

کد خبر 416070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.