مصرف آب در استان اصفهان ۱۲ درصد افزایش یافت

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به افزایش مصرف آب از زمان شیوع بیماری کرونا در این استان، گفت: استفاده بهینه از آب برای حفظ منابع و پایداری شبکه شرب ضروری است.

ناصر اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش مصرف آب در ماه پایانی سال ۹۸، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از یکم تا ۲۰ اسفندماه مصرف آب مشترکین در استان اصفهان ۱۳ درصد و از ۲۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در چهار روز نخست سال ۹۹، افزود: ورودی آب به شبکه‌های داخل استان از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۴۷۵ لیتر بر ثانیه بوده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۲ هزار لیتر بر ثانیه بود؛ البته این آمار کاشان و آران و بیدگل را شامل نمی‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر GC,L رعایت اصول مصرف، گفت: شهروندان با مدیریت و استفاده درست و بهینه می‌توانند به حفظ پایداری آب در شبکه شرب کمک کنند.

اکبری با بیان اینکه مدیریت مصرف در هر فرهنگ و خانواده‌ای متفاوت است، ادامه داد: برخی تجهیزات و شیرآلات مصرف آب استاندارد و اتوماتیک وجود دارد که در کاهش مصرف و رعایت اصول صحیح استفاده از آب کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه درست مصرف کردن و استفاده بهینه در حفظ منابع منابع و پایداری آب در شبکه شرب کمک بزرگی خواهد کرد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی، از مردم انتظار داریم استفاده صحیح و بهینه آب را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 416064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.