بارش ها در استان اصفهان ادامه دارد/ کاهش محسوس دما

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم بارش ها تا روز سه شنبه، گفت: دمای هوا بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد در بسیاری از مناطق استان اصفهان کاهش می یابد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم بارش‌ها در سطح استان تا روز سه شنبه، اظهار کرد: امروز بارش رگبار و رعد و برق در شرق و غرب استان اصفهان پیش بینی می‌شود؛ همچنین بارش برف در ارتفاعات نیز انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد سردتر می‌شود، افزود: خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هشت درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سرد ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به یک درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان اضافه کرد: در کلانشهر اصفهان در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱.۸ میلی متر بارش باران ثبت شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از سمیرم با میانگین ۳۳ میلی متر، کاشان با میانگین ۳۲.۷ میلی متر، فریدونشهر با میانگین ۳۰.۴ میلی متر، نطنز با میانگین ۲۹.۴ میلی متر، بادرود با میانگین ۲۵ میلی متر، داران با میانگین ۲۴.۲ میلی متر، آران و بیدگل با میانگین ۲۳.۵ میلی متر، برزک با میانگین ۲۳ میلی متر، بویین میاندشت با میانگین ۲۲ میلی متر، میمه با میانگین ۱۹ میلی متر، چادگان با میانگین ۱۷.۶ میلی متر، خوانسار با میانگین ۱۵.۵ میلی متر، فرودگاه ۱۵.۳ میلی متر، علویجه با میانگین ۱۳.۲ میلی متر، نجف آباد با میانگین ۱۲ میلی متر، دهق با میانگین ۱۱.۸ میلی متر، گلپایگان و مورچه خورت ۱۱‌.۵ میلی متر، زرین شهر با میانگین ۱۱.۱ و اردستان با میانگین ۹.۵ میلی متر گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز یکشنبه در بسیاری از مناطق استان کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد و در نیمه شمالی استان بین هفت تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است؛ افت دما تا پایان روز سه شنبه پنجم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

برای مناطق غربی و ارتفاعات استان اصفهان نیز بارش برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

کد خبر 416058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.