تمهیدات شهرداری سمنان در مقابله با شیوع کرونا

شهردار سمنان گفت: اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهر در بخش‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، بوستان‌های شهر، بازارچه‌های محلی و میدان میوه مرکزی، معابر و مبلمان شهری، خدمات پسماند و آرامستان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد ناظم‌رضوی به اقدامات شهرداری در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره و اظهار کرد: شست‌وشو و ضدعفونی روزانه اتوبوس‌های درون‌شهری، تاکسی‌ها، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی میان رانندگان ناوگان اتوبوس و تاکسی، شست‌وشو و ضدعفونی روزانه ایستگاه‌های اتوبوس و ترمینال مسافربری از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.

وی ادامه داد: در حوزه پسماند شست‌وشو و ضدعفونی روزانه سطل‌های زباله سطح شهر، خودروهای حمل زباله، مخازن پسماند، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی میان بین پاکبانان و نیروهای خدماتی و غرفه داران پسماندهای خشک و ضدعفونی روزانه خودروی حمل زباله‌های عفونی، امحای روزانه زباله‌های عفونی در کوره زباله‌سوز انجام می‌شود.

شهردار سمنان گفت: اقدامات مبارزه با کرونا در بوستان‌های شهری شامل شست‌وشو و ضدعفونی روزانه مبلمان پارکی، وسایل بازی و ورزشی، جمع‌آوری آبخوری‌های غیرضروری در بوستان‌ها مطابق دستورالعمل ارسالی مرکز بهداشت است.

ناظم‌رضوی اضافه کرد: نصب و توزیع تراکت‌های اطلاع‌رسانی راه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سازمان‌ها و ادارات شهرداری و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر با مشارکت مرکز بهداشت با بیش از ۹۰ بنر و انتشار بسته‌های آموزشی در فضای مجازی از فعالیت‌های همکاران شهرداری سمنان در بخش اطلاع‌رسانی برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در جامعه است.

وی ضدعفونی ایستگاه‌های آتش نشانی، ضدعفونی مستمر مجموعه آرامستان، ضدعفونی معابر شهری در پنج مرحله با مشارکت سپاه و ضدعفونی کوچه به کوچه در سطح معتبر منطقه یک را از دیگر فعالیت‌های شهرداری سمنان در مبارزات مذکور عنوان کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 416056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.