سیلاب های اصفهان خسارتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مسدود شدن راه‌های روستایی شهرستان فریدونشهر و وقوع سیلاب محلی در مناطق کوهستانی کاشان، گفت: تاکنون خسارت ناشی از سیل در استان اصفهان گزارش نشده است.

شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روز گذشته بارش‌های مطلوبی را در سطح استان اصفهان شاهد بودیم، اظهار کرد: برپایه گزارش‌های هواشناسی در کاشان ۲۴.۵ میلی متر، آران و بیدگل ۲۳ میلی متر، فریدونشهر ۱۲ میلی متر، بادرود ۲۵ میلی متر و برزک ۲۳ میلی متر، گلپایگان و میمه ۱۱ میلی متر و خوانسار ۸.۶ میلی متر باران بارید است، همچنین مناطق غربی استان بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: تجربه سیل فروردین ماه سال ۹۸ و اقدامات به هنگام ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها از جمله بازگشایی مسیل‌ها و تقویت سیل بندها سبب شد که امسال حادثه و خسارتی نداشته باشیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اعلام هشدارها مبنی بر خودداری مردم از نزدیک شدن به مناطق سیلابی و رودخانه‌های فصلی، ادامه داد: سیلابی در رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی کاشان رخ داد ولی خسارت نداشت.

شیشه فروش با بیان اینکه به دلیل بارش برف کاهش محسوس دما را در مناطق غربی استان خواهیم داشت، افزود: دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغات و اراضی به کشاورزان ارائه شده است.

وی با اشاره به مسدود شدن راههای روستایی در پشتکوه فریدونشهر، گفت: هفت اکیپ از اداره راهداری در حال بازگشایی مسیرهای روستایی این مناطق هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌ها بعد از ظهر امروز نیز در مناطق شمال و شرق استان همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: عوامل مدیریت بحران در سطح استان به ویژه در اردستان، کاشان، میمه و خوروبیابانک همچنان در حالت آماده باش قرار دارند.

شیشه فروش با بیان اینکه سامانه بارشی فردا از شرق استان خارج خواهد شد، افزود: با توجه به کاهش دما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش یافته است، از این رو رعایت اصول ایمنی و استفاده درست از وسایل گرما زا برای جلوگیری از وقوع حوادثی از جمله گازگرفتگی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰ مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان داشتیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به ۵۰۰ تن کشفیات چوب و زغال در سال ۹۸، توصیه کرد: مردم از روشن کردن آتش در مراتع و تاغ‌زارها خودداری کنند زیرا احتمال وقوع آتش سوزی د این مناطق وجود دارد.

کد خبر 416051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.