بختیار: صادرات امروز بنزین جزو آرزوهای کشور بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته صادرات بنزین جزو آرزوهای کشور بود و امروز روزانه بیش از ۴۲۰ هزار بشکه فرآورده نفتی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در راستای شعار سال گذشته مبنی بر رونق تولید، امسال نیز شعار جهش تولید را مطرح فرموده و تاکید کردند فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه انجام شده است. رئیس جمهور نیز در سخنان خود تاکید کرد سال ۹۸ بدون اتکا به درآمد منابع نفتی توانستیم کشور را اداره کنیم. اداره کشور نتیجه راه اندازی تولید در بخش‌های مختلف کشور و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: زمانی اقتصاد کشور به اقتصادی پویا تبدیل می‌شود که بر محور شرکت‌های دانش بنیان بنا شده و همچنین اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم. درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام نیز باید به صندوق توسعه ملی واریز شود. در حال حاضر به دلیل اینکه میان درآمد و هزینه‌های دولت تعادل وجود ندارد، شرایط سختی برای مردم به وجود آمده است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رویکردی جدید به نام جهش تولید، امید است در سال ٩٩ بتوانیم با تولیدات داخلی، اقتصاد صادرات محور و همچنین اقتصاد رقابتی برای عرضه تولیدات در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی را پایه گذاری کنیم.

بختیار اظهار کرد: نیاز است تمامی حوزه‌های سیاستگذاری کشور با همکاری حوزه‌های تولید، اقتصادی و همچنین نهادهای اجرایی برای تحقق شعار جهش تولید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته یکی از اصلی ترین راه درآمد کشور صادرات نفت خام بود، اما امروز یکی از اصلی ترین راه‌های درآمدهای کشور، صادرات بنزین است. در گذشته صادرات بنزین جزو آرزوهای کشور بود و امروز، روزانه بیش از ۴۲۰ هزار بشکه فرآورده نفتی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا با اتکا بر توان شرکت‌های داخلی توانستیم در زمینه میزان تولید میعانات گازی در میدان گازی پارس جنوبی از کشور قطر سبقت بگیریم. در حال حاضر به جز فاز ۱۱، تمامی فازهای پارس جنوبی بهره برداری شده است. تا پایان مجلس دهم به مرز تولید هزار میلیون متر مکعب گاز در کشور می‌رسیم که این پیشرفت نتیجه همکاری و عدم سنگ اندازی ها در کار دولت و مجلس است.

کد خبر 416044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.