واتساپ از انتشار اخبار جعلی کرونا جلوگیری می‌کند

اپلیکیشن پیام رسان واتساپ به ‌منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط درباره‌ ویروس کرونای جدید، ویژگی جالبی را آزمایش می‌کند.

به گزارش ایمنا، واتساپ درحال‌حاضر ویژگی جدیدی آزمایش می‌کند که ازطریق آن می‌تواند برای دومیلیارد نفر کاربران خود امکان تشخیص صحت اخبار و ادعاهای مطرح‌شده در پیام‌های دریافتی را فراهم کند. در آخرین نسخه بتای واتساپ اندروید، کاربران می‌توانند متن یا ویدئو دریافتی را در محیط اینترنت جست‌جو کنند و به اطلاعات بیشتری درباره محتویات پیام دسترسی داشته باشند.

سال گذشته نیز واتساپ قابلیت جست‌وجوی عکس‌ها را برای برخی کاربران به طوآزمایشی فعال کرد که این ویژگی در آینده نزدیک دردسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. آزمایش ویژگی جدید مصادف با زمانی است که واتساپ و دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیشتر از گذشته در حال استفاده است، زیرا اکثر مردم به‌علت همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، از طریق اینترنت و برنامه‌های پیام‌رسان با دوستان، خانواده و همکاران خود تماس برقرار می‌کنند. بدین‌ترتیب برنامه‌های پیام‌رسان نظیر واتساپ، مملو از اخبار و اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونای جدید شده است.

این‌بار واتساپ قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن دست به کار شود و از انتشار اطلاعات جعلی جلوگیری کند؛ واتساپ در ماه گذشته از چندین سازمان و بعضی دولت‌ها درخواست همکاری کرده است تا در فراهم‌کردن اطلاعات دقیق برای عموم مردم، این شرکت را همراهی کنند.

درحال‌حاضر سرویس "Health Alert" سازمان جهانی بهداشت آخرین راهنمای رسمی از سازمانی مردم‌نهاد یا دولتی است که در واتساپ دردسترس عموم قرار گرفته است؛ پیش‌ازآن دولت سنگاپور، دپارتمان سلامت و بهداشت آفریقای‌جنوبی و KOMINFO اندونزی در واتساپ فعالیت خود را آغاز کردند.

منبع: زومیت

کد خبر 416033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.