فولادگر: رشد اقتصادی در سال ۹۹ منفی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد نرخ رشد اقتصادی در سال ٩٩ منفی است بنابراین باید با همکاری دولت و مجلس از گسترش آن جلوگیری کرد.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت سال نو اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که به دلیل شرایط کشور، نامگذاری سال به مباحث اقتصادی اختصاص یافته که این موضوع نشان از اهمیت و اولویت ساماندهی مباحث اقتصادی در کشور دارد.

وی افزود: تولید مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی است و جهش تولید به این معنا است که باید از ظرفیت‌های موجود در کشور مانند نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بهتر، بیشتر استفاده کرد و تا کنون علیرغم وجود تمامی این ظرفیت‌ها اما در زمینه ارتقای تولید بکار گرفته نشده است. برای جهش تولید نیاز است دولت، قوه قضائیه و مجلس زمینه‌های تحقق آن را فراهم کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا بر در تضعیف منابع معیشت مردم اثر گذاشته که باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی های متناسب اقتصادی جهت اجرای چشم انداز "جهش تولید" مورد توجه قرار گیرد. تولید تجهیزات بهداشتی مورد نیاز مردم نیز باید در اولویت این برنامه قرار گیرد؛ همانگونه که در یک ماه گذشته شاهد بودیم، به دلیل افزایش نیاز جامعه به تجهیزات پزشکی، بر تعداد خط تولید محصولات بهداشتی و پزشکی افزوده شد؛ بنابراین حتی در شرایط شیوع بیماری کرونا نیز باید از تولید داخلی حمایت کرد.

فولادگر خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود نرخ رشد اقتصادی در سال ٩٩ منفی می‌شود؛ بنابراین باید با همکاری دولت و مجلس از گسترش آن جلوگیری کرد. البته بعید است بتوانیم جلوی بروز نرخ منفی رشد اقتصادی را در سال ٩٩ بگیریم اما می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

کد خبر 416032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.