پذیرش و خاکسپاری متوفیان در باغ رضوان انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: علی‌رغم تعطیلی آرامستان باغ رضوان، پذیرش، دفن و خاکسپاری متوفیان انجام می‌شود و اکیپ تغسیل، تکفین و تدفین در این مکان حضور دارند، اما تنها اقوام درجه یک متوفیان برای پیگیری امور اجازه ورود دارند.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، با تصمیم مسئولان تا اطلاع ثانوی آرامستان باغ رضوان تعطیل است و از حضور زائران خودداری می‌شود و خوشبختانه شهروندان در این راستا همکاری و همراهی خوبی با مسئولان آرامستان داشته‌اند که باید از آنها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم شهروندان برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا زیارت اهل قبور را پس از ریشه‌کن شدن این ویروس انجام دهند، افزود: به متولیان آرامستان های محلی شهر نیز اعلام شده تا از حضور شهروندان خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام اصول شرعی و بهداشتی در آرامستان باغ رضوان رعایت می‌شود، تصریح کرد: دفن اجساد کرونایی در آرامستان اصفهان بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود و قطعه مجزایی برای دفن آن‌ها در نظر گرفته نشده است و خانواده متوفیان می‌توانند پیکر متوفی را در قطعه و ردیف مورد نظرشان به خاک بسپارند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی متوفیان پس از انتقال به آرامستان باغ رضوان برای رعایت احتیاط بیشتر ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: به دلیل رعایت موازین بهداشتی و بر اساس دستورالعمل اجساد باید در عمق دو متری به خاک سپرده شوند.

مرادی ادامه داد: عملیات ضدعفونی خودروهای حمل متوفی به محض تحویل دادن متوفیان انجام و خودروهایی که متوفی را تا مزار مشایعت می‌کند، گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 416026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.