کاهش ۷۰ درصدی ترددها در استان اصفهان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: اجرای طرح ترافیک زوج و فرد، ممنوعیت پارک کردن خودرو در خیابان‌های حاشیه زاینده رود، جریمه پلاک‌های غیر اصفهان توسط دوربین‌های سطح شهر همچنین‌ کنترل و غربال مسافران در ۲۴ شهرستان استان از جمله اقدامات ستاد مقابله با شیوع کرونا در اصفهان است.

سیدعلی صالح درخشان در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره آخرین اقدامات ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان اظهار کرد: به دلیل اهمیت حفظ سلامت هموطنان و جلوگیری از شیوع بیماری "کووید ۱۹" نظارت‌ها ادامه دارد. برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ۲۴ شهرستان استان اصفهان کارشناسان و مسئولان حوزه گردشگری در دو شیفت مشغول نظارت و فعالیت برای برخورد با تخلفات فعالان حوزه گردشگری و در تلاش برای کاهش سفرها هستند. اگر مواردی مبنی بر پذیرش و اسکان گردشگران در واحد اقامتی گزارش شود برخورد جدی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: در جوامع گردشگری استان اصفهان به خوبی ضروری بودن رعایت این موضوع درک شده و شاهد کمترین تخلف هستیم. به عنوان مثال در جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان هیچگونه تخلفی مشاهده نشده است. تنها موارد تخلفی مربوط به چند خانه مسافر مجوز دار بود که پس از بازرسی و محرز شدن تخلف که پذیرش مسافر بود، پلمپ شدند.

وی افزود: بین بیش از هزار واحد اقامتی که از اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان مجوز داشتند، تنها چهار واحد شامل دو خانه مسافر و دو مهمان‌پذیر تخلف داشته و پلمپ شدند. جامعه گردشگری حتی با توجه به مشکلات مختلفی که سال ۱۳۹۸ به وجود آمد، برای سلامت مردم پیش قدم شدند و همکاری بسیار خوبی کردند.

کلید به دست‌ها پاشنه آشیل کاهش سفر

درخشان با اشاره به مشکلاتی که کلید به دست‌ها ایجاد کردند، تاکید کرد: یک مفهومی به نام کلید به دستان و اجاره دهنده خانه‌های استیجاری شبانه شکل گرفته که بزرگترین مشکل این روزها همین افراد هستند. تعداد زیادی از این خانه‌ها پلمپ شده و حدود سی نفر از کلید به دستان دستگیر شده‌اند و در بازداشت هستند. این نظارت‌ها از امروز تشدید خواهد شد، زیرا اعتقاد داریم زنجیره شیوع ویروس کرونا با خلوت سازی شکسته خواهد شد.

معاون گردشگری استان اصفهان درباره آمار سفرها و خودروهای وارد شده به استان گفت: در روز دوم فروردین ماه ۳۶۱ هزار و ۲۹۱ کل ترددهای استان است که شاهد کاهش ۷۰ درصدی در آمار بودیم. همچنین ۲۱ هزار و ۴۵۵ خودرو میزان ورودی به استان بوده که نسبت به روز گذشته ۸۱ درصد کاهش داشته است. امیدواریم این کاهش در روزهای آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه "انتظار نداشتیم این سرعت رشد بیماری و انتشار ویروس را در استان اصفهان داشته باشیم" تصریح کرد: به دلیل اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور از سفرهای غیر ضروری جلوگیری نشد همچنین همجواری کاشان و قم، اصفهان تبدیل به استان دوم کشور در آمارهای کرونا شده است. گزارش‌ها از روز گذشته کاهشی بوده، اما با این حال باید در خانه بمانیم و انتظار داریم ترددی صورت نگیرد.

کنترل و غربالگری در ۲۴ شهرستان استان اصفهان

درخشان با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد اجرایی مقابله با کرونا در استان اصفهان، توضیح داد: اجرای طرح ترافیک زوج و فرد از درب منازل، ممنوعیت پارک کردن خودرو در خیابان‌های پارک‌های حاشیه زاینده رود، جریمه پلاک‌های غیر اصفهان توسط دوربین‌های ترافیکی سطح شهر، کماکان هرگونه پذیرش مسافر ممنوع است، برخی اصناف که به شکل بازارچه بوده تعطیل شده و بسیاری از اقدامات دیگر در ستاد مقابله با کرونا انجام شده است.

معاون گردشگری استان اصفهان افزود: در یکی از مهم‌ترین اقدامات، استاندار به تمام ۲۴ فرماندار استان اصفهان ابلاغ کرده که راه‌های ورود و خروج شهرها را کنترل کنند. همچنین فرمانداران در شهرستان‌های هم‌جوار مرز استان موظف به اجرای دقیق طرح غربال‌گریشدند و مسافرانی که سفر غیر ضروری به استان اصفهان دارند، اجازه ورود به استان نخواهند داشت. اگر مقاومتی از سوی افراد بشود خودرو و مدارک آن‌ها ضبط خواهد شد.

میزبانی در فرصت دیگر

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصفهانی‌ها مهمان‌نواز هستند، اما برای مقابله با  انتشار بیماری کرونا مجبور به برخوردهای قاطع هستیم. اصفهان تبدیل به یکی از کانون‌های شیوع کرونا شده و آمادگی میزبانی از مسافران را ندارد. مسافرانی که قصد سفر به این استان را دارند باید بدانند که ممکن است در اصفهان گرفتار بیماری شوند. پس از کنترل کرونا واز بین رفتن این بیماری از تمام ملت ایران که قصد سفر به استان اصفهان را داشته باشند پذیرایی و میزبانی کامل و درخور می‌شود.

کد خبر 416013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.