انگلستان برای حمایت توانخواهان خود در برابر کرونا چه کرد؟

اخبار سراسر دنیا در رابطه با بیماری کرونا حاکی از بهبود بسیاری از افراد مبتلا است اما آمار آسیب‌پذیری و مرگ سالخوردگان و افراد ناتوان یا بیمارانی که از مشکلات سلامتی رنج می‌برند بالاست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که با آماری قریب به اتفاق، جوانان و افراد سالم بسیار کم در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند و کروناویروس‌جدید برای ۹۸ درصد از مردم جهان کاملاً بی‌خطر است و تنها دو درصد را گرفتار خواهد کرد. با این حال میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به مشکلات قلبی، آسم، دیابت یا ضعف سیستم ایمنی بدن در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

در فرهنگ‌هایی که توانایی‌گرایی بر کشور حاکم است، بسیاری از مردمان آن باور دارند زندگی افراد ناتوان و مسن به اندازه دیگران با ارزش نیست و این باعث ایجاد نگرانی و در زمان وقوع یک بیماری همه‌گیر  است و این نگرانی درحالی‌که حتی پزشکان بعضی از نقاط دنیا اعلام کرده‌اند که در صورت فراگیر شدن بیش از حد کووید ۱۹ و کمبود شدید امکانات، از ارائه خدمات به بخش بسیار ضعیف و ناتوان جوامع خودداری خواهند کرد و امکانات موجود را صرف خدمت به کودکان و جوانان می‌کنند، افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر تبعات بحران‌های بهداشت و سلامت عمومی برای همه یکسان نیست و بیشتر قشر فقیر، بیمار، ناتوان و حاشیه‌نشین را درگیر می‌کند نه ثروتمندانی که به راحتی توان فراهم آوردن شرایط کافی برای ماندن در قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی را دارند و یا افرادی که می‌توانند با  دورکاری کسب درآمد داشته و هزینه‌های زندگی خود را متقبل شوند.

فقر و شرایط نامناسب برای حفظ سلامتی در پیوندی بسیار نزدیک بهم قرار دارند تا حدی که ممکن است قرنطینه شدن برای افراد فقیر یا کم‌درآمد دشوارترین کار ممکن باشد زیرا پرهیز از رفتن به فضاهای عمومی هم‌چون فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های موادغذایی در طول دوران قرنطینه آسان است ولی نه برای قشری که برای تهیه مایحتاج روزانه به حمایت مراکز خدمات عمومی داوطلبانه و بانک‌های غذایی نیازمند هستند. این شرایط زمانی وخیم‌تر می‌شود که با توجه به هجوم سایرین برای تهیه موادغذایی چند ماه آینده، بانک‌های غذایی خالی باشند و امکان تهیه غذا برای فقیران غیرممکن شود.

با این حال مؤسسات خدماتی توان‌خواهان و سازمان‌های خیریه کمک به بیماران سرطانی و تنفسی در انگلستان در حال افزایش خدمت‌رسانی به بخش‌های تحت پوشش خود برای جلوگیری از ابتلای آن‌ها به کووید ۱۹ هستند. در این کشور به‌منظور حمایت از سالمندان آسیب‌پذیری که در انزوا بسر می‌برند نیز شبکه‌های پشتیبانی موقت در سراسر کشور در حال گسترش است.

علاوه بر این کمبود اطلاع‌رسانی‌های دولتی باعث شده است که بسیاری از جوانان و افراد مصون از بیماری به ارائه راهکارهای مفید برای جلوگیری از ابتلا و آموزش آنلاین شیوه‌های حفظ ایمنی، سلامت و بهداشت شخصی و عمومی در فضای مجازی اقدام کنند.

این گروه معتقد هستند که دولت به جای پرداختن به امور جوانان وظیفه دارد که افراد ناتوان و دارای بیماری‌های مزمن که در معرض آسیب قرار دارند را تحت پوشش حمایتی قرار دهد چرا که سایرین خود توانایی مقابله با ابتلای بیماری را دارند و افراد توانخواه و سالخورده شایسته این اطمینان‌دهی هستند که بهزیستی، حمایت آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد و شیوع کووید ۱۹ نمی‌تواند دلیلی برای بقای تندرستان و حذف ضعیفان باشد.

از سوی دیگر کمبود مراقبت‌های اجتماعی مشکلی جدی در انگلستان است و هرچند در حال حاضر مشکلی در این بخش دیده نمی‌شود ولی بیم آن می‌رود که شیوع بیماری این بخش را با مشکلات جدی مواجه کند تا جایی که مقامات در حال بررسی پرونده‌های کیفری سبک برای تبدیل مجازات ها و استفاده از زندانیان در صورت کمبود نیرو در بخش مراقبت‌های پزشکی و نگهداری از بیماران هستند. این اقدام برای سالمندان و توانخواهان تنهایی که تحت پوشش نهادهای اجتماعی قرار دارند و توانایی رسیدگی به امور خود را ندارند بسیار مفید است.

کد خبر 416009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.