اعلام جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کاشان و آران‌وبیدگل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس آخرین جواب‌های آزمایش‌های‌ دریافتی نتیجه آزمایش‌ ۷۱۲ نفر از بیماران مثبت اعلام شده است و از این تعداد ۳۸ درصد زن و ۶۲ درصد مرد هستند.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از آغاز بیماری کرونا ویروس جدید تا این لحظه در منطقه کاشان و آران و بیدگل تعداد یک هزار و ۳۲۸ بیمار ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: تعداد افراد بستری در حال حاضر ۴۳۶ نفر است که ۴۰۳ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و ۳۳ نفر در بیمارستان سیدالشهدا آران وبیدگل بستری هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین جواب‌های آزمایش‌های دریافتی نتیجه آزمایش‌های ۷۱۲ نفر از بیماران مثبت اعلام شده است و جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کاشان و آران و بیدگل تا روز یکشنبه سه فروردین ۹۹ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: از این تعداد ۳۸ درصد زن و ۶۲ درصد مرد هستند که ۸۵ درصد از آنها در بیمارستان شهید بهشتی و ۱۵ درصد در بیمارستان سیدالشهدا بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه نکته بسیار مهم در این خصوص این است که ۴۰ درصد از بیمارانی که نتیجه آزمایش‌های آن‌ها مثبت اعلام شده است، دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت یا قلبی عروقی هستند، تصریح کرد: مثلاً ۱۷ درصد افراد مبتلا به کرونا ویروس در منطقه کاشان و آران و بیدگل دارای دیابت هستند که این امر روند کنترل و درمان این بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

مروجی خاطرنشان کرد: از تعداد فوتی‌هایی که بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس داشته‌ایم، نتیجه آزمایش ۹۸ نفر از آن‌ها مثبت و ۲۲ نفر منفی اعلام شده است.

وی با تاکید اینکه شماره تلفن ۵۵۵۸۲۵۰۳ از ساعت هشت تا ۱۳ در روزهای شنبه تا پنج شنبه توسط همکاران گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آماده خدمت‌شان هستند، افزود: با راه اندازی این خط تماس همکاران گروه روانپزشکی آماده پاسخ گویی به افراد در مورد اضطراب‌ها و نگرانی‌های مربوط به کرونا می‌باشد تا افراد بی‌جهت از خانه خارج نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه از شهروندان تقاضا کرد: با توجه به شرایط بحرانی جامعه در خانه بمانید و از ترددهای غیر ضروری بپرهیزید تا به کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ کمک مؤثری کرده باشند.

کد خبر 416008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.