پویش یاوران سلامت با مشارکت شورا و شهرداری یزد آغاز بکار کرد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: پویش یاوران سلامت با مشارکت شهرداری و شورای شهر یزد با هدف تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز جامعه پزشکی راه اندازی شد.

ونوس عامری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه در بحران شیوع ویروس کرونا کادر درمان و مردم با کمبود ماسک و وسایل مورد نیاز مواجه شدند و تقاضا برای تهیه لباس‌های ایزوله بالا رفت پویش یاوران سلامت یزد با کمک شهرداری یزد، هلال احمر و خانه فرهنگ شهید صدوقی  و خیران استان برای کمک در رفع این کمبودها در محل سالن هلال احمر قاسم آباد راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: فراخوان این پویش اعلام شد و از بانوانی که کار تولید و خیاطی انجام داده‌اند و آشنا به این موارد هستند و همه خیران و هم استانی‌ها درخواست شده داوطلبانه برای کمک به این پویش بپیوندند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد افزود: شهرداری یزد در ضد عفونی کردن محل کار این داوطلبان و فراهم کردن تجهیزات، سرویس رایگان رفت و آمد همچنین تهیه غذا برای افرادی که در سالن به کار دوخت مشغول هستند، همکاری دارد.

عامری استقبال مردم را از این اقدام خوب ارزیابی کرد و گفت: برخی از مردم از طریق واریز وجه و برخی با واگذاری تجهیزات خود همچون چرخ خیاطی در این پویش همکاری کردند و مواد اولیه برای تهیه ماسک و لباس‌های مورد نیاز توسط خیرین و هلال احمر یزد تهیه می‌شود و توسط ۲۵ نفر از خانم‌های خیاط آماده و دوخته می‌شود.

وی با اعلام اینکه تمام لباس‌های بیمارستانی با هماهنگی و نظارت بیمارستان شهید صدوقی یزد دوخته می‌شود، گفت: این اقلام فقط برای بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی بستری کرده‌اند تهیه می‌شود و پس از استریل شدن توسط مجتمع پرتونگاری سازمان انرژی اتمی در یزد، به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود.

کد خبر 416003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.