قرنطینه خانگی؛ سخت‌ترین شکنجه برای ورزشکاران

دارنده مدال نقره مسابقات کارگری ۲۰۱۹ جودو گفت: قرنطینه خانگی گرچه برای حفظ سلامتی در زمان شیوع بیماری واگیر ضروری است، اما بدترین و سخت‌ترین شکنجه برای ورزشکاران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از سن هشت‌سالگی وارد رشته جودو شد و فعالیت حرفه‌ای خود را در شهرستان اندیمشک زیر نظر استاد محمد کریم راد آغاز کرد. به دلیل شغل پدر در اصفهان ساکن شد و در حال حاضر تمرینات خود را زیر نظر اساتید برجسته استان اصفهان پیگیری می‌کند.

"حمیدرضا پاپی" جودوکار اصفهانی در مسابقات قهرمانی کارگران جهان ۲۰۱۹ که پنجم تیرماه ۹۸ به میزبانی اسپانیا برگزار شد، توانست مدال نقره و مقام دوم وزن ۶۰ کیلوگرم را به دست آورد؛ در ادامه گفت و گوی این جودکار ملی پوش را با خبرنگار ایمنا می‌خوانید:

بزرگ‌ترین آرزوی شما در سال جدید چه خواهد بود؟

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، کاهش تعداد مبتلایان و بازگشت کامل سلامتی به جامعه ایران و تمامی کشورهای درگیر این ویروس، بزرگ‌ترین آرزوی من است. امیدوارم سال ۹۹؛ سالی پر مدال برای تمامی ورزشکاران کشور عزیزم باشد.

بهترین دعای شما در لحظه تحویل سال ۹۹ چه بود؟

سلامتی و بهبود شرایط اقتصادی مردم ایران نخستین دعای من برای تحویل سال ۹۹ بود.

برنامه ویژه شما برای سال جدید چیست؟

در صورت خروج ایران از تحریم‌های ورزشی ناعادلانه؛ حضور در مسابقات جوانان آسیا و افتخارآفرینی با کسب بهترین نتایج مهم‌ترین برنامه من در سال ۹۹ خواهد بود.

برگزار نشدن بازی‌های المپیک چه مقدار به جودو ایران لطمه خواهد زد؟

در رقابت‌های قهرمانی جودوی جهان در سال ۲۰۱۹، ایران به "عدم پایبندی به مقررات و منشور فدراسیون جهانی جودو" متهم شد و از شرکت در تمامی مسابقات و فعالیت‌های اجرایی و مدنی تحت مدیریت این نهاد، محروم شد. با این‌حال جودوکاران سخت‌کوش ایرانی نباید نا امید شده و دست از تمرین بکشند. پس از رفع این تعلیق ناعادلانه، با شرکت در مسابقات جهانی و کسب بهترین نتایج، به دنیا ثابت خواهیم کرد که پتانسیل جودوی ایران خیلی بالا است و حق گرفتنی است.

جودوی حرفه ای را تا چه زمانی ادامه می‌دهید؟

من برای فراگیری این ورزش متحمل زحمات و سختی‌های بسیاری شده‌ام و تا زمانی که با کسب مدال‌های رنگین گوناگون برای کشورم افتخارآفرینی نمایم، به ورزش حرفه‌ای خود ادامه خواهم داد.

اگر قرار باشد " آرش میراسماعیلی " و " علی‌رضا پاپی " را در یک جمله توصیف کنید چه خواهید گفت؟

آرش میراسماعیلی مدیری بسیار شجاع و اسطوره ورزش ایران است.

علی‌رضا پاپی بهترین برادر و رقیب تمرینی من است.

تعریف واژه "جودو" در فرهنگ لغت حمیدرضا پاپی چیست؟

جودو بهترین ورزش رزمی دنیا است.

" قرنطینه خانگی" و " کرونا" را این روزها خیلی شنیده ایم؛ چگونه با این شرایط کنار آمده اید؟

کرونا ویروسی است که به‌علت قدرت انتقال بالا، موجب قطع صله رحم در تعطیلات نوروز شده است؛ قرنطینه خانگی گرچه برای حفظ سلامتی ضروری است، اما بدترین و سخت‌ترین شکنجه برای ورزشکاران است.

بیشتر بخوانید:

عضو تیم ملی جودو: به جای اعزام به قرقیزستان به خانه برگشتم!

خواستن توانستن است / هدفم کسب مدال المپیک است

کد خبر 415986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.