همه بیماران کرونایی باید به نقاهتگاه منتقل شوند / راه‌اندازی ۴ نقاهتگاه‌ در استان اصفهان

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در قرارگاه نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان با بیان اینکه همه بیماران کرونایی بعد از ترخیص باید به نقاهتگاه منتقل شوند، گفت: در حال حاضر علاوه بر اصفهان در چهار شهرستان نیز نقاهتگاه راه‌اندازی شده است.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص راه اندازی نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی در اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشت که دوران درمان بیماران مبتلا به کرونا ۱۴ روز پس از بروز علائم است، مدت حضور اغلب این بیماران در بیمارستان‌ها حدود سه الی چهار روز است.

وی ادامه داد: شب گذشته با توجه به دستور وزیر بهداشت و طبق دستورالعملی که در دیگر کشورها نیز اجرا شده است، همه بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان باید تا پایان مدت ۱۴ روز در نقاهتگاه‌های آماده شده برای این بیماران بمانند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در قرارگاه نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان اضافه کرد: در این بازه زمانی ارتباط این بیماران با اعضای خانواده به صورت تلفنی خواهد بود تا امکان انتقال بیماری به آنها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین نقاهتگاه اصفهان با ظرفیت پذیرش یک هزار نفر در اروگاه شهید بهشتی شهر ابریشم راه‌اندازی شده است، ادامه داد: تاکنون ۱۴۰ تخت در این اردوگاه بهره برداری شده و با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش نیز تجهیز شده‌اند.

معمارزاده با بیان اینکه ریاست قرارگاه نقاهتگاه‌های اصفهان بر عهده مدیرعامل جمعیت هلال احمر است، تاکید کرد: کادر فعال در نقاهتگاه‌ها نیز داوطلبان هلال احمر، کادر دانشگاه علوم پزشکی و بسیج هستند و نیروی انتظامی نیز امنیت این قرارگاه‌ها را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز در شهر اصفهان آماده بهره برداری است، گفت: همچنین استان را به چهار قطب تقسیم کرده‌ایم تا در صورت نیاز بیماران را به این نقاهتگاه‌ها منتقل کنیم.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در قرارگاه نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان با بیان اینکه چهار نقاهتگاه در شهرهای نطنز، اردستان، نجف آباد و شهرضا راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: داروی بیماران این نقاهتگاه‌ها توسط بیمارستانی که از آن منتقل شده‌اند تأمین می‌شود و بستری شدن در این نقاهتگاه‌ها هیچ هزینه‌ای برای بیماران ندارد و همه هزینه‌ها از سوی وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 415964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.