آسیب اقتصادی کرونا، اکنون در اولویت نیست

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: اولویت اصلی و اساسی مردم رسیدن به راه حل پایدار برای حل مشکل پیش آمده و توقف روند ابتلاء به این ویروس است و آسیب این ویروس به اقتصاد شهری و ارکان مهم آن همچون گردشگری در اولویت دوم و پس از حل بحران کرونا قرار دارد.

بابک صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور بحرانی است و نمی‌توان روی گمانه‌زنی‌های اقتصادی حساب کرد، اظهار کرد: تحلیل آسیب‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در شرایط کنونی، کارایی چندانی ندارد و در حال حاضر باید اولویت همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور، حل مشکلات مرتبط با این ویروس باشد.

وی افزود: باید همه مردم دست به دست هم داده و مسئله پیش آمده را حل کنند، شاید اهمیت پیش بینی آسیب‌های اقتصادی پساکرونایی در زمانی که با بحران ابتلاء به این ویروس مواجه هستیم، بسیار کم باشد.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اولویت اصلی و اساسی مردم رسیدن به راه حل پایدار برای حل مشکل پیش آمده و توقف روند ابتلاء به این ویروس است، آسیب این ویروس به اقتصاد شهری و ارکان مهم آن همچون گردشگری در اولویت دوم و پس از حل بحران کرونا قرار دارد.

صفاری اضافه کرد: همه ما کارشناسان و اساتید دانشگاه در حوزه اقتصاد، تسلیم فرامین و دستورات بهداشت و درمان برای حل مشکلات پیش آمده در پی شیوع ویروس کرونا هستیم و بی‌شک بیمار کرونایی که روی تخت بیمارستان است، به فروش مغازه خود فکر نمی‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نباید صحبتی از اقتصاد به میان آورده شود و بهداشت برای مقابله با این ویروس در اولویت همه است، باید فقط به دستورات پزشکان توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 415963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.