آماده باش استان اصفهان برای مقابله با سیل/ تاکنون خسارتی نداشتیم

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام آماده باش نیروهای امدادی استان برای مقابله و کنترل سیل احتمالی، گفت: با وجود بارش های شب گذشته و مسدود شدن مسیرهای روستایی فریدونشهر، تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بارش‌های روز گذشته در مناطق غربی استان، اظهار کرد: تاکنون خسارتی گزارش نشده است اما برخی از راه‌های پشتکوه فریدونشهر مسدود شده که توسط عوامل راهداری بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق غربی استان بارش برف گزارش شده است، افزود: از شب گذشته تا کنون در چادگان ۱۸ سانتی متر و در بویین میاندشت و فریدونشهر ۲۵ سانتی متر برف برف باریده است و طبق پیش بینی‌ها کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما را در این مناطق خواهیم داشت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این سامانه بارشی امروز بعد از ظهر شهرهای شمالی، شرقی و شمال شرق استان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد از این رو هشدارهای لازم به عوامل اجرایی شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، کاشان، نطنز، خوروبیابانک و میمه اعلام شده است که بارش آبگرفتگی و سیلاب محلی همراه دارد.

شیشه فروش با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران برای کنترل و مقابله با کرونا و سیل مرخصی‌ها از مدتی پیش لغو شده است، اظهار کرد: ستادهای سیل ۱۰۸ شهر و ۹۰۰ روستا در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حالت آماده باش هستند؛ همچنین ۴۲ پایگاه امدادی هلال احمر و یک پایگاه امداد هوایی با یک بالگرد در استان مستقر شدند.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ پایگاه فعال فوریت‌های پزشکی و ۴۲ راهدارخانه برای مقابله با سیل، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران شیوع کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی به عوامل اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری ابلاغ و دستور العمل های لازم برای مقابله با سیل همزمان با کرونا اعلام شده است که برای لایروبی رودخانه‌ها و یا کمک رسانی به سیل زدگان با استفاده از ماسک و لوازم ضدغفونی و رعایت اصول بهداشتی مراقبت لازم را داشته باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری و راهداری عملیات رسوب برداری و لایروبی رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها را اجرا می‌کنند، یادآور شد: تقویت سیل بندها توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از اولویت‌های پیشگیری از سیل است؛ همچنین شهرک‌های صنعتی نیز باید با نصب سیل بند از تجهیزات خود مراقبت کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها از بعد از ظهر امروز تا فردا شدت بیشتری خواهد داشت، از هموطنان خواست که با توجه به بحران کرونا و احتمال وقوع سیل از سفر به استان اصفهان خودداری کنند.

کد خبر 415945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.