بهترین نوشیدنی‌ ها برای درمان التهاب مفاصل

مصرف بعضی نوشیدنی‌ها علاوه بر رفع تشنگی می‌تواند به درمان بیماری التهاب مفاصل کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آرتروز نه تنها یک مشکل بسیار آزار دهنده است، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و دیابت را نیز افزایش می‌دهد. بعضی از مواد غذایی موجود در طبیعت به عنوان مسکن درددهای التهابی شناخته شده، اما نوشیدنی‌ها نیز به اندازه مواد غذایی برای درمان آرتزوز مفید است. برای مثال آب یک نوشیدنی بسیار ارزشمند بوده که تاثیر زیادی در تسهیل حرکت مفاصل دارد و به بهبود جریان خون نیز کمک می‌کند. در ادامه شما را با بهترین نوشیدنی‌ها برای درمان التهاب مفاصل آشنا می‌کنیم:

درمان التهاب مفاصل و نوشیدن آب

۷۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده و این مایع شگفت‌انگیز برای تمام عملکردهای بدن ضروری است. کم‌آب شدن بدن، فرآیند سم‌زدایی را کاهش می‌دهد و همین امر باعث التهاب مفاصل می‌شود. همچنین آب به نرم کردن مفاصل بین استخوان‌ها کمک می‌کند. موضوع قابل توجه اینکه بعضی از انواع التهاب مفاصل مربوط به سایش محل تلاقی استخوان‌ها است. نوشیدن حدوداً دو لیتر آب شیرین در روز برای کاهش دردهای مفصلی بسیار مفید است.

آب گیلاس و کاهش دردهای مفصلی

در صورت ابتلا به بیماری التهاب مفاصل، پزشک ممکن است نوشیدن آب‌میوه زیاد را برای بیماران ممنوع کند، زیرا آب‌میوه‌ها به علت دارا بودن قند فراوان، خود التهاب‌زا بوده و به دلیل نداشتن فیبر، قادر به کاهش جذب قند در جریان خون نیستند، اما در این مورد استثناهایی وجود دارد. برای مثال آب گیلاس باعث کاهش علائم آرتروز و نقرس می‌شود، اما خوردن میوه گیلاس برای سلامت مناسب‌تر است، زیرا مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی همراه با قندهای طبیعی در آن وجود دارد.

درمان التهاب مفاصل و اسموتی

یک راه خوب برای کاهش اثرات منفی نوشیدن آب‌میوه، ترکیب میوه با یک نرم‌نوش است؛ نرم‌نوش‌ها، نوشیدنی‌هایی غلیظ با بافتی نرم است که از مخلوط میوه‌های تازه یا یخ‌زده با ماست، شیر، شکر، عسل، شکلات، بادام‌زمینی و یا یخ خرد شده تهیه می‌شود. نرم‌نوش‌ها، سالم‎‌تر از آب‌میوه‌ها هستند، زیرا فیبر کل میوه را حفظ می‌کنند. همچنین می‌توان مقداری سبزیجات به این مخلوط اضافه کرد. به منظور درمان التهاب مفاصل، مصرف چندین وعده میوه در روز توصیه می‌شود، زیرا میوه‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌تواند از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند؛ این رادیکال‌ها باعث التهاب شدید در بدن می‌شود.

کد خبر 415926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.