چاپگرهای ۳ بعدی کمبودهای کرونایی را برطرف می‌کند

در کشورهایی مانند ایتالیا با توجه به بستری شدن هزاران بیمار کرونایی برای تولید برخی تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی، از چاپگرهای سه بعدی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سی ان بی سی، بعضی بیمارستان‌ها برای برطرف کردن نیاز خود به استفاده از دریچه‌هایی که دستگاه تنفس را به ماسک‌های اکسیژن متصل می‌کنند، از چاپگرهای سه بعدی برای تولید این دریچه‌ها استفاده کرده‌اند. افزایش کاربرد چاپگرهای سه بعدی برای تولید تجهیزات بیمارستانی محدود به ایتالیا نیست و در انگلستان و آمریکا نیز این رویکرد جدی گرفته شده است.

در آمریکا از این چاپگرها جهت تولید بیش از ۳۰۰ سپر حفاظتی صورت برای افرادی که به طور مرتب با بیماران کرونایی تماس دارند، استفاده شده است. با توجه به کمبودهای گسترده در این زمینه، نصب چاپگرهای سه بعدی در منازل شخصی برای رفع نیازهای بیمارستان‌ها هم شدت گرفته است.

از سوی دیگر استفاده از اپلیکیشن‌های گپ گروهی و به اشتراک گذاری اسناد مانند گوگل داکس، واتس اپ و برخی پایگاه‌های داده آنلاین برای به اشتراک گذاری اطلاعات، تبادل نظر و آموزش افزایش یافته و برای اجتناب از تماس فیزیکی برقراری ارتباط میان بیماران و پزشکان و دریافت دستورالعمل نیز به همین شکل استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 415920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.