نمی‌شود بدون برگزاری بازی‌ها به تیمی جام داد/ شرایط امروز در قوانین پیش بینی نشده است

حقوقدان ورزشی و وکیل بین المللی فوتبال گفت: حتی اگر امتیازات باشگاه پرسپولیس یا دیگر باشگاهی به گونه‌ای باشد که حتی تمامی مسابقات باقی مانده را ببازد باز قهرمان شود، نمی‌توان بدون انجام بازی‌ها جامی به این تیم اهدا کرد.

غلامرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص قوانین پیش‌بینی شده برای تعیین قهرمان در چنین شرایطی، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که ناشی از شیوع کرونا است، قوانین سازمان لیگ ما چیزی را پیش‌بینی نکرده است. چنین شرایطی در جهان بی سابقه بوده و حداقل شاهد فراگیری به این کیفیت که در آن همه کشورها درگیر باشند نبوده‌ایم.

رفیعی پیرامون ادعای برخی افراد مبنی بر قهرمانی پرسپولیس، صدرنشین فعلی در صورت لغو لیگ برتر، خاطرنشان کرد: چنین قانونی وجود ندارد. لیگ تعطیل نشده و موقت به تعویق افتاده‌ا ست تا ببینیم وضعیت شیوع کرونا به کجا خواهد کشید. واژه تعطیلی به معنای لغو بازی‌های لیگ است.

این وکیل بین المللی فوتبال با رد مجاز بودن تعیین قهرمان در صورت برگزاری بیش از ۷۵ درصد مسابقات که برخی رسانه‌ها به بیان آن پرداخته‌اند، تصریح کرد: به این نکته توجه داشته باشید که برگزاری ۷۵ و حتی ۹۰ درصد مسابقات نیز موجب این نیست که ما تیم نخست جدول را قهرمان اعلام کنیم. امیدوار هستم بازی‌های لیگ پس از رفع شرایط شیوع ویروس کرونا دوباره برگزار شود. توجه داشته‌باشید که لیگ‌ها، لیگ‌های حرفه‌ای است و این یعنی فوتبال حرفه بازیکنان است.

وی اضافه کرد: پس از شرایط حاد و اضطراری فعلی سازمان لیگ باید با یک برنامه‌ریزی فشرده مسابقات عقب افتاده را برگزار کند زیرا قوانین داخلی و بین‌المللی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد که به صرف اینکه ۸۰ درصد مسابقات برگزار شده بیاییم و جام را به تیم اول این دوره یعنی پرسپولیس بدهیم. حتی اگر امتیازات باشگاه پرسپولیس یا دیگر باشگاهی به گونه‌ای باشد که حتی تمامی مسابقات باقی مانده را ببازد باز قهرمان شود، نمی‌توان بدون انجام بازی‌ها جامی به این تیم اهدا کرد.

برای مشاهده گزارش کامل "با لغو لیگ برتر، سرنوشت تیم‌ها چه می‌شود" اینجا کلیک کنید.

کد خبر 415895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.