داستان شرکت ویرپول+ تاریخچه و محصولات

ویرپول یک شرکت آمریکایی فعال در صنعت لوازم خانگی است که کار خود را با تولید ماشین لباسشویی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویرپول یکی از قدیمی‌ترین فعالان صنعت خانگی بشمار می‌رود که با بیش از یک قرن سابقه فعالیت هنوز جزو برترین شرکت‌های دنیا قرار دارد. این شرکت فعالیت خود را از سال‌های ابتدایی قرن بیستم آغاز کرد. دفتر مرکزی ویرپول در "بنتون هاربر" میشیگان در آمریکا قرار دارد. این شرکت در بیش از ۷۰ مرکز تولیدی در سراسر جهان فعالیت دارد.

تاریخچه تأسیس ویرپول

در سال ۱۹۱۱ فردی به نام "لو اوپتون" به همراه عموی خود اموری اوپتون، شرکت Upton Machine را راه‌اندازی کردند. اموری اوپتون با استفاده از پتنت ماشین لباسشویی، یک نمونه اولیه تولید کرد و موتور الکتریکی هم به آن اضافه کرد. پس از آن شرکت مذکور شروع به تولید محصولات متفرقه مانند اسباب‌بازی، تجهیزات گردشگری و لوازم جانبی خودرو کرد. روند فروش محصولات این شرکت در طول جنگ جهانی اول و پس از آن به خوبی پیش رفت. اوپتون ماشین لباسشویی خود را در سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۲۰ به بازار عرضه کرد.

محصولات شرکت ویرپول

در سال ۱۹۴۹ الیشا گری مدیریت کل شرکت را به دست گرفت و جایگزین لو اوپتون شد. در دوران پس از جنگ جهانی دوم، تقاضای بازار برای محصولات دارای مصرف کننده بسیار افزایش یافت. محصولات ویرپول شامل ماشین لباسشویی سنتی و خودکار، خشک‌کن لباس و اتو می‌شد. نام شرکت در سال ۱۹۵۰ به Whirlpool Corporation تغییر کرد. ویرپول در سال ۱۹۵۵ با شرکت Seeger Refrigerator ادغام شد و یخچال، تجهیزات تهویه هوا و پخت و پز را به لیست محصولات خود اضافه کرد. در سال ۱۹۵۷ هم در اثر ادغام این شرکت با Birtman، جاروبرقی به دسته محصولات برند ویرپول اضافه شد.

نفوذ ویرپول در صنعت لوازم خانگی

شرکت ویرپول در سال ۱۹۶۶ دو خرید مهم انجام داد که باعث افزایش نفوذ آن در صنعت لوازم خانگی شد. این شرکت ابتدا کارخانه تولید یخچال Norge در فورت اسمیت آرکانزاس را خریداری کرد، اقدام مهم دیگر ویرپول خرید سهام عمده شرکت Warwick بود که تولید کننده و تأمین کننده اصلی تلویزیون بود. از اتفاقات مهم دیگر سال‌های پایانی دهه ۱۹۶۰می‌توان به راه‌اندازی مرکز مهندسی و تحقیقاتی در "بنتون هاربر" میشیگان اشاره کرد.

محصولات گرانقیمت ویرپول

شرکت ویرپوا در سال ۱۹۷۷ نسل جدیدی از ماشین‌های لباسشویی خودکار را به همراه اجاق‌های مایکروویو به بازار عرضه کرد. یکی از برنامه‌های مهم شرکت ویرپول در دهه ۱۹۸۰ خرید زیرمجموعه KitchenAid از شرکت Hobart بود، این اقدام باعث شد شرکت ویرپول محصولات حرفه‌ای‌تر و گران قیمت‌تر مانند ماشین‌های ظرفشویی، اجاق گاز و تعدادی محصول دیگر را تولید کند. این شرکت در سال ۱۹۸۶ با شرکت هندی فیلیپس قرارداد امضا کرد تا فعالیت‌های بازاریابی و فروش بین‌المللی را با همکاری آن‌ها انجام دهد؛ البته این شرکت‌ها یک سال بعد به دلیل ناپایداری قیمت ارز و مشکلات مالی دیگر همکاری خود را قطع کردند.

همکاری با شرکت فیلیپس

یکی از بزرگ‌ترین خریدهای شرکت ویرپول در سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ شرکت Roper Corporation بود. این خرید جدید باعث اضافه شدن محصولاتی مانند چمن‌زن و تراکتور باغبانی شد. ویرپول در سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ قرارداد همکاری با فیلیپس را احیا کرد و محصولاتی مناسب را برای کاربران اروپایی به کمک اعتبار این برند به فروش رساند. به همین ترتیب محصولات ویرپول به مجموعه محصولات فیلیپس اضافه شد و فروش مناسبی را در بازار اروپا تجربه کرد.

وضعیت کنونی شرکت ویرپول

ویرپول در سال ۱۹۹۱ سهم خود را از شرکت مشترک با فیلیپس به قیمت ۶۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و فعالیت در بازار اروپا را به صورت اختصاصی پیش برد. در سال‌های میانه دهه ۱۹۹۰ تلاش‌های ویرپول برای افزایش نفوذ در بازار آسیا قوت گرفت، به طوری که شرکت‌های متعددی را در هند و چین راه اندازی کرد. ویرپول در سال‌های ابتدایی دهه ۲۰۰۰ به توسعه فعالیت‌های بین المللی ادامه داد. علاوه بر این سهام شرکت Polar را در لهستان خریداری کرد و با یک شراکت جدید دیگر وارد بازار نیوزلند شد. از دیگر خریدهای مهم ویرپول در قرن ۲۱ می‌توان به رقیب قدیمی Maytag اشاره کرد. در نهایت برندهای متعدد محصولات Maytag پس از ادغام به خانواده ویرپول اضافه شد. در حال حاضر مارک بیتزر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل ویرپول در این شرکت مشغول فعالیت است.

کد خبر 415893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.