توانایی ۲۰ شرکت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا

در حال حاضر ۲۰ شرکت فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای توانایی تولید و توزیع کالاها و تجهیزات پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در این روزهای بحرانی همه اقشار جامعه دست به دست هم داده‌اند تا به گونه‌ای به رفع مشکلات موجود ناشی از شیوع کرونا ویروس کمک کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز با تمام توان در حال افزایش فعالیت‌های خود در زمینه مقابله با کروناویروس جدید بوده‌اند. در این خصوص با جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

چند شرکت دانش‌بنیان و فناور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان توانایی تولید کالاهای مقابله با شیوع کرونا ویروس را دارند؟

ظرفیت بسیاری در بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اصفهان برای تولید کالاهای مقابله با شیوع بیماری کرونا وجود دارد؛ در حال حاضر ۲۰ شرکت فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای توانایی تولید و توزیع کالاهای مختلف مقابله با کرونا و تجهیزات پزشکی مرتبط با آن هستند.

مهم‌ترین محصولات این شرکت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا ویروس چیست؟

مهم‌ترین محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این شهرک برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در بخش‌های تجهیزات پزشکی شامل ماسک‌های N95 مخصوص بیمارستان‌ها، ماسک‌های سه لایه، کیت‌های تشخیص کرونا، مخازن ذخیره اکسیژن و تب‌سنج‌های غیر تماسی فروسرخ است. سامانه‌های رهگیری و نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی، ساختمان‌های پیش ساخته و سامانه‌های انجام دورکاری و آموزشی از دیگر محصولات شرکت‌های فناور در این زمینه است.

چه حمایت‌های از شرکت‌های تولیدکننده محصولات مرتبط با کرونا ویروس انجام داده‌اید؟

قبل از شیوع ویروس کرونا در چین تعدادی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه تولید مواد و ژِل ضد عفونی کننده والکل فعالیت داشتند که پس از اعلام نیاز استان به این مواد، ظرفیت تولید این واحدها با حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش یافت.

آیا شرکت‌های تولیدکننده محصولات کرونا ویروس، هم زمان با شروع بحران آن در کشور اقدام به تولید کردند؟

خیر، شرکت‌های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دانش فنی تولید این کالاها و مواد را از قبل داشتند، اما به دلیل اینکه بازار کشور در گذشته ظرفیت زیادی نداشت، اقدام به اخذ مجوز برای تولید نکرده بودند؛ در چند هفته اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا، نیاز و تقاضای شدید در کشور برای مواد ضد عفونی کننده، این شرکت‌ها جهت اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو برای تولید انبوه اقدام کردند. یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک نیز موفق به طراحی و ساخت خط تولید ماسک سه لایه شده است که قبلاً این فناوری را نداشت و به محض احساس نیاز اقدام به طراحی و ساخت خط تولید ماسک کرد.

نیازهای ضروری شرکت‌های تولید کننده برای تولید محصولات مرتبط با کرونا ویروس چیست؟

تسریع اعطای مجوز به شرکت‌های ذیربط برای تولید کالاهای مقابله با کرونا ضروری است و اگرچه تاکنون همکاری‌های خوبی از سوی سازمان غذا و دارو در این زمینه صورت گرفته است، اما هنوز نیمی از شرکت‌های دارای توانایی تولید این محصولات، نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای این کار دارند. اگر مجوزهای لازم برای سایر شرکت‌های دانش بنیان صادر شود، آن‌ها علاوه بر رفع نیاز داخل، ظرفیت بالایی برای صادرات اقلام مقابله با کرونا به کشورهای دیگر خواهند داشت.

کد خبر 415889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.