۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
افزایش بافت فرسوده شهر گوگد

شهردار گوگد گفت: بافت‌های فرسوده شهر گوگد از ۳۰ به ۸۹ هکتار افزایش یافته است و ساماندهی این بافت‌ها نیازمند حمایت مسئولان و مشارکت مالکان است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توجه دولت به ساماندهی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری می‌تواند به توسعه شهرها کمک کند.

وی افزود: وجود بافت‌های ناکارآمد و فرسوده یکی از مشکلات اساسی است که شهرداری‌های کشور با آن مواجه هستند، اگر دولت و دستگاه‌های مربوطه در زمینه ساماندهی این بافت‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد و این موضوع مانع توسعه و پیشرفت شهر می‌شود.

شهردار گوگد تصریح کرد: بافت‌های فرسوده شهر گوگد از ۳۰ هکتار به ۸۹ هکتار افزایش یافته و لازم است دولت توجه بیشتری به ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری داشته باشد.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ دولت بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد را مورد توجه قرار داد و این موضوع در دستور کار راه و شهرسازی استان‌ها قرار گرفت و به شهرداری‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: به دنبال تصمیم دولت، شهرداری گوگد اقدام به تهیه طرح بازآفرینی با صرف اعتباری حدود ۱۰۰ میلیون تومان کرد، اما تاکنون هیچ‌گونه اعتباری جهت اجرای این طرح به این شهرداری اختصاص داده نشده است.

شهردار گوگد گفت: سال‌های ۹۷ و ۹۸ طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده این شهر توسط مشاور تهیه و در آن، محله‌های هدف مشخص و مورد تأیید ستاد بازآفرینی شهرستان نیز قرار گرفت و تا پایان سال ۹۸ برخی طرح‌های تهیه شده به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده است.

علی‌محمدی افزود: در یکی از محله‌های هدف، بازگشایی احداث خیابان حافظ تعریف شده بود که بافت‌های فرسوده شهر در مسیر آزادسازی آن قرار داشت، اما به دلیل نفوذ ناپذیری و باریک بودن معابر تاکنون ۵۰ درصد آزادسازی انجام و مابقی معوق مانده است.

وی اضافه کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز هیچ اعتباری برای اجرای طرح پرداخت نشده است در حالی که به اعتبارات دولتی نیاز داریم داریم تا با در اختیار قرار دادن زمین معوض مابقی آزادسازی این خیابان انجام شود.

شهردار گوگد با بیان اینکه آزادسازی خیابان ارگ تاریخی گوگد دومین محله هدف طرح بازآفرینی است، اظهار کرد: در دو سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ مترمربع آزادسازی مسیر معادل ۹۸ درصد طرح انجام شده و عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری نیز در حال انجام است که در صورت تأمین اعتبار، آسفالت خیابان نیز انجام خواهد شد، البته در صورت همکاری مالکان در آزادسازی مسیر، پیاده‌روسازی خیابان نیز انجام می‌شود.

علی‌محمدی اظهار کرد: آزادسازی و تخریب ۱۰ واحد مسکونی به مساحت هفت هزار مترمربع، با رضایت مالکان انجام و عملیات تخریب و خاک‌برداری و تسطیح آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در عملیات جابجایی انشعابات آب و برق و گاز با شرکت‌های خدماتی همکاری لازم را انجام داده است، تاکید کرد: بسته تشویقی نوسازی شامل تخفیف ۵۰ تا ۶۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی و معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات نوسازی را در نظر گرفته شده است.

کد خبر 415877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.