شادترین کشور دنیا آماده مقابله با کرونا

کامیابی در شادترین کشور دنیا تنها محدود به ایام خوشی نیست؛ رئیس جمهور فنلاند قول داده است مردم کشورش را در دوران شیوع ویروس کرونا به بهترین نحو مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در روز بین‌المللی شادی سازمان ملل متحد، که هر سال در بیستم مارس برگزار می‌شود، کشور فنلاند برای سومین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان معرفی شد و پس از آن دانمارک و سوئیس در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفت. درآمد، آزادی، اعتماد، امید به زندگی سالم، حمایت اجتماعی و بخشندگی شش معیار مهم سازمان ملل متحد برای انتخاب شادترین کشورهای دنیا بشمار می‌رود که کشور فنلاند بیشترین درصد رضایتمندی شهروندان را به خود اختصاص داده است.

بخش اعظمی از موفقیت کشور فنلاند در تأمین رضایتمندی شهروندان مربوط به داشتن کیفیت بالای بهداشت عمومی است؛ خدمات مراقبت سلامت به بهترین شکل ممکن در اختیار همه شهروندان فنلاندی قرار می‌گیرد و در آن‌ها حس اعتماد برای درمان را به وجود می‌آورد. مردم در هنگام از دست دادن شغل خود و بیکاری نیز از دولت حقوق کافی برای گذراندن معاش خود و خانواده دریافت می‌کنند. با این حال، رفاه مردم فنلاند تنها به حمایت مالی دولت در زمان بیکاری و خدمات مراقبت سلامت محدود نمی‌شود؛ مراقبت از کودکان، سیستم آموزشی منحصر بفرد و پرداخت حقوق زمان بیکاری، به خصوص در زمان مواجهه با بحران‌های فراگیر نظیر شیوع ویروس کرونا از دیگر مواردی است که رفاه را برای مردم فنلاند به ارمغان آورده است.

فنلاند دارای حکومت‌داری سختگیرانه است

رفاه و شادی باعث واکسینه شدن مردم در مقابل ویروس کرونا یا درمان آن نمی‌شود، ریشه‌کن کردن این ویروس در یک کشور مستلزم اقداماتی جدی است. کشور فنلاند دارای حکومت‌داری سختگیرانه است که پیروی از قوانین آن برای بسیاری از مردم در سراسر جهان امری بسیار دشوار است. دولت در هنگام مواجهه با یک بحران جدی نظیر شیوع کووید ۱۹ قوانینی سفت و سخت، از قرنطینه‌های شخصی گرفته تا حبس‌های قانونی در پیش می‌گیرد و از این طریق سلامت شهروندان خود را تضمین می‌کند. مردم موظفند از تمام قوانین، کامل پیروی کنند و در غیر این صورت با مجازات‌های جدی و جریمه‌های نقدی بسیار بالا مواجه خواهند شد. بدیهی است که در شرایط بحران فراگیر، هر چه یک دولت مقتدرانه‌تر عمل کند به نتایج بهتری دست می‌یابد و زودتر به یک شرایط وخیم خاتمه می‌دهد.

مردم در جوامع قابل اعتماد شادترند

زمانی که یک وضعیت فراگیر نظیر شیوع ویروس جدید کرونا سلامت و درآمد مردم را مورد هدف قرار می‌دهد، افرادی که در یک جامعه قابل اعتماد زندگی می‌کنند، به طور ذاتی در در تکاپو برای کمک همنوعان خود هستند و دست به دست هم می‌دهند تا هر چه زودتر شرایط را به حالت عادی باز گردانند. در چنین شرایطی مردم از تمایل همسایه‌ها و دوستان خود برای کمک به یکدیگر شگفت‌زده می‌شوند و دولت نیز حمایت از آن‌ها را به طور جدی دنبال می‌کند. مردم به حمایت دولت خود تکیه می‌کنند و می‌دانند که مقامات رسمی و مسئول آن‌ها را در هیچ وضعیتی به حال خود وا نمی‌گذارند. این امر باعث افزایش چشمگیر شادی مردم در زمانی می‌شود که بحرانی پیش‌بینی نشده سلامت تمام مردم جهان را به طور برابر تهدید می‌کند. پس از غلبه بر شرایط به وجود آمده، دستاوردها به حدی بزرگ است که زیان‌های مالی را به طور کامل جبران می‌کند و در نتیجه حس تعلق و غرور مردم به کشور خود دو چندان می‌شود.

همیشه قدرت برتر جهان بودن به معنای شاد بودن نیست

تجربه نشان داده است که همیشه قدرتمند بودن به معنای کامیاب بودن نیست؛ چه بسا مردمی که در ثروتمندترین کشورهای دنیا زندگی می‌کنند اما از شرایط خود کمترین رضایت را دارند. در رتبه‌بندی شادترین کشورهای دنیا، هیچکدام از دارندگان بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در رده ۱۰ کشور شاد دنیا قرار نگرفت. بریتانیا از رتبه پانزدهم سال قبل به رتبه سیزدهم نائل شد و آلمان برای دومین سال متوالی در رتبه هفدهمین کشور شاد جهان قرار گرفت. ژاپن که یکی از هوشمندترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است رتبه شصت و دومین کشور شاد جهان را از آن خود کرد و روسیه به عنوان هفتاد و سومین کشور شاد جهان معرفی شد.

کد خبر 415876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.