معافیت ۲ ماهه مستاجران شهرداری قزوین از پرداخت اجاره‌بها

شهردار قزوین گفت: کسبه و اصناف مستاجر املاک شهرداری با هدف حمایت در شرایط رکود بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا تا دو ماه از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی اظهار کرد: عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات پسماند واحدهای تجاری سطح شهر و نواحی منفصل شهری در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ مشمول بخشودگی شد.

وی ادامه داد: املاک تحت تملک شهرداری و سازمان‌های تابعه در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ براساس میزان فعالیت به صورت روزشمار، از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

شهردار قزوین با بیان اینکه پروانه فعالیت اسفند و فروردین رانندگان حوزه بار و مسافر به صورت رایگان تمدید شد، افزود: هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده صد نیز تا پایان فروردین ٩٩ برابر تعرفه و قیمت منطقه بندی سال ٩٨ محاسبه می‌شود.

طاهرخانی تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت شهروندان اولویت مجموعه مدیریت شهری است، تمام جشنواره‌های اسفند و فروردین ماه شهرداری شامل جشنواره‌های استقبال از بهار و جشنواره ملی فرهنگ و سنن متوقف شد و انتظار داریم شهروندان نیز با ماندن در خانه به توقف شیوع این بیماری در جامعه کمک کنند.

وی ضمن تشکر صمیمانه از خدمات مجموعه دست اندرکاران حوزه سلامت شهر قزوین در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، تاکید کرد: از شهروندان قزوینی خواهشمندم، به منظور همراهی با خدمتگزاران حوزه سلامت جامعه، از حضور در اماکن عمومی در ایام نوروز خودداری کنند تا بتوانیم با هم این ویروس را شکست دهیم.

شهردار قزوین با اشاره به پویش سهم من در بحران کرونا، افزود: با صدا درآمدن زنگ شیوع ویروس کرونا در کشور پرسنل خدوم شهرداری قزوین در کنار کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این بیماری همچون سربازان گمنام در حال خدمت رسانی هستند.

طاهرخانی گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان نیازمند همراهی همه افراد جامعه هستیم و انتظار می‌رود شهروندان تا حد امکان از ترددهای شهری غیر ضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در شهر قزوین، مجموعه مدیریت شهری با برگزاری جلسات کارگروه سلامت شهرداری با محوریت کرونا تشکیل شد و به سرعت اقدامات خود را در سطح شهر و نواحی متصل و منفصل شهری قزوین آغاز کرد.

شهردار قزوین با بیان اینکه در یک ماه گذشته بیش از ۱۰ جلسه کارگروه سلامت شهرداری به صورت حضوری و مجازی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این کارگروه مصوبات خود را در حوزه فرهنگی، اجرایی و اقدامات پیشگیرانه به بخش‌های مختلف شهرداری قزوین ابلاغ و بر اجرای صحیح آن‌ها نظارت داشته است.

طاهرخانی با تاکید بر اهمیت گندزدایی و ضدعفونی سازی شهر به منظور جلوگیری از پیشرفت شیوع کرونا، اضافه کرد: در این مدت، ۲۰۰ آتش نشان، طبق برنامه زمان بندی شده، اقدام به گندزدایی و ضدعفونی شهر به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کردند که این اقدام تا پایان مبارزه با این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از زباله‌های بهداشتی است، با آغاز شیوع این ویروس در شهر قزوین، تفکیک پسماند از مبدا طبق پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت ممنوع و جمع آوری زباله‌ها تنها از مخازن و توسط ۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 415858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.