آغاز بارش‌های بهاری از امروز/ پایداری جو هوای اصفهان را ناسالم کرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: پایداری جوی دو روز گذشته در اصفهان وضعیت کیفی هوای امروز این کلانشهر را ناسالم کرد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نفوذ تدریجی سامانه بارش زایی از مناطق غربی استان از بعد از ظهر امروز، اظهار کرد: وضعیت جوی بسیاری از مناطق به صورت افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود؛ همچنین بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ در مناطق غربی استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بارش‌های رگباری، کولاک برف، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از امشب تا روز دوشنبه مناطق غربی، ارتفاعات شمالی و شرقی استان اصفهان را فرامی گیرد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق در روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود دارد.

علی عسگریان علت کاهش کیفیت هوا در دومین روز از فروردین ماه را پایداری جوی دانست و گفت: این پایداری جوی که در دو روز گذشته شاهد آن بودیم تا ساعاتی دیگر نیز ادامه خواهد داشت و براین اساس شرایط کیفی هوا امروز ناسالم گزارش شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: خوروبیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای چهار درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سرد ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به شش۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز یکشنبه در بسیاری از مناطق استان کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد و در نیمه شمالی استان بین هفت تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است؛ افت دما تا پایان روز سه شنبه پنجم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

برای مناطق غربی و ارتفاعات استان اصفهان نیز بارش برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

کد خبر 415850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.