مردم از تردد در مناطق سیل خیز استان پرهیز کنند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آغاز بارش های رگباری و احتمال وقوع سیلاب محلی در مناطق غربی، شمالی و شمال شرق استان، هشدار داد که مردم از تردد در این مناطق به ویژه اطراف مسیل های فصلی و رودخانه خودداری کنند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز بارش‌ها از بعد از ظهر امروز در استان اصفهان، اظهار کرد: شدت بارش‌های رگباری روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خوروبیابانک، میمه و شمال اصفهان خواهد بود که برپایه پیش بینی‌ها به آبگرفتگی و سیلاب محلی منجر خواهد شد.

وی افزود: مدیریت بحران استان ضمن هشدار به ساکنان این مناطق مبنی بر پرهیز از سفرها و تردد غیرضروری و خودداری از استقرار در مجاورت مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و مناطق شیب دار، اعلام کرد که با در خانه ماندن و انجام پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا، اصول ایمنی را رعایت کنند.

شیشه فروش با اشاره به فعال شدن ستادهای مدیریت بحران و پیشگیری از سیل در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۵۰ تیم امدادی که سال‌های پیش برای سفرهای نوروزی فعالیت می‌کردند نوروز امسال برای پیشگیری و کنترل سیل و کرونا به حالت آماده باش در آمدند.


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: رسوب برداری و بازگشایی دهانه پل‌ها، گشت و بازرسی در اطراف مسیل‌ها، رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و همچنین بکارگیری تجهیزاتی کنترل سیلاب مانند موتورهای آبکش و پمپ‌ها برعهده شهرداری‌ها است.

وی با تاکید براینکه این اقدامات با رعایت اصول پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا اجرا می‌شود، افزود: واحدهای پاسخ به بحران و هشدار از جمله هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در روستاها در حالت آماده باش قرار دارند؛ همچنین با توجه به احتمال بارش برف در برخی مسیرها و مناطق مرتفع غرب استان راهدارخانه‌ها به خودروهای برف روب مجهز هستند.

کد خبر 415841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.