۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
شهر همیشه بیدار، خاموش شد

روز گذشته دولت نیویورک اعلام کرد که با توجه به شیوع گسترده کووید ۱۹، لازم است تمامی مشغولان به فعالیت‌های کاری غیرضروری از رفتن به محل کار خودداری و سایر مردم از هرگونه تجمع با یکدیگر به هر دلیل پرهیز کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز، ایالت ۱۹ میلیون‌نفری نیویورک با هفت‌هزار مورد تأیید شده ابتلا به کروناویروس‌جدید و ۳۸ مورد تلفات، در حالت آماده‌باش نسبت به پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری قرار گرفته است. در همین راستا فرماندار شهر به تمامی کارمندان و کارگران مشغول به مشاغل غیرضروری تأکید کرد که در منازل خود بمانند و تجمعات مردمی را در سراسر شهر ممنوع اعلام کرد. وی همچنین افزود با توجه به اینکه شهر نیازمند اقدامات شدید برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس است، هرگونه فعالیت ورزشی، پیکاپ بسکتبال و ترددهای غیراضطراری در مسیرهای عبور مترو تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و لازم است سالخوردگان، بیماران و حتی جوانانی که خود را در برابر این بیماری مصون می‌دانند از خروج به دلایل غیرضروری از خانه پرهیز کنند. در این میان تنها کارگران تحویل بار، کارمندان خدمات رفاهی، معلمان، افسران پلیس و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و بهداشتی اجازه فعالیت خواهند داشت. ممنوعیت‌های تعیین‌شده از ساعت هشت شب روز یکشنبه هفته جاری اعمال خواهد شد.

البته باید گفت که برای اکثر افراد، کووید ۱۹ فقط علائم خفیف یا متوسطی مانند تب و سرفه ایجاد می‌کند و اکثریت قریب به اتفاق مردم پس از ابتلا کاملاً بهبود می‌یابند. اما برای بعضی افراد می‌تواند منجر به بیماری‌های شدیدتری هم‌چون ذات‌الریه شود. به همین دلیل برای افراد بالای ۷۰ سال که سیستم ایمنی ضعیف بدنی آن‌ها را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد، قوانین سختگیرانه‌تری وضع شده است. این قشر باید مرتب دمای بدن خود را چک کنند، به‌طور کامل از تعامل با دیگران بپرهیزند، در خانه بمانند، هیچ ملاقات‌ کننده‌ای نداشته باشند و در مواقع حضور دیگران در خانه حتماً از ماسک استفاده کنند، همچنین تمامی افراد در حضور این افراد باید حتماً ماسک داشته باشند.

علاوه بر این فرماندار نیویورک تأکید کرد که باتوجه‌ به بستری شدن بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها از زمان شیوع، لازم است به‌منظور جلوگیری از فشار بر سیستم درمانی و از پا درآمدن کادر درمان، محدودیت‌های جدیدی اعمال شود.

با این حال ساکنان شهر هنوز هم اجازه تردد در شهر و پرداختن به فعالیت‌های غیر تماسی را دارند ولی به هیچ وجه نباید با یکدیگر در ارتباط باشند و لازم است حتماً فاصله یک‌متری از هم را رعایت کنند. از سوی دیگر حمل و نقل عمومی همواره به فعالیت خود ادامه خواهد داد ولی فقط باید در موارد ضروری مورد استفاده قرار گیرد. محدودیت‌های تعیین‌شده والدین را از بردن کودکان به زمین‌های بازی یا خانه دوستانشان در صورتی که فضای کافی برای حفظ فاصله ایمنی وجود نداشته باشد منع می‌کند.

این اقدامات محدودیتی توسط تمامی مسئولان و مقامات بهداشت عمومی شهر مورد پذیرش و تأیید قرار گرفته ولی اعتراضات گسترده‌ای از جانب صاحبان رستوران‌ها و مشاغل آزاد نیز دریافت کرده است چراکه فصل حاضر، فصل رونق کسب و کارها و بهترین زمان برای کار و تفریح و به‌دست‌آوردن درآمد است.

با این حال محدودیت‌های اعمال‌شده با سختگیری بیشتری شرایط دورکاری را معین می‌کند و لیست طولانی از مشاغل ضروری را ارائه می‌دهد که شامل امکانات درمانی، خدمات شهری، فرودگاه‌ها، تولیدکنندگان و فروشگاه‌های مواد غذایی، مزارع کشاورزی، فروشگاه‌های خدمات رفاهی، خشکشویی‌ها، خدمات کفن و دفن و بانک‌ها می‌شود. درصورتی‌که هر یک از مشاغل غیرضروری و خارج از لیس فعالیت کنند ملزم به پرداخت جریمه و تعطیلی اجباری خواهند بود. در این میان افسران پلیس وظیفه دارند که اطلاعات و آموزش‌های لازم را در اختیار مردم قرار دهند، در مورد قوانین به مردم هشدار دهند و در صورت مشاهده اجتماعات مردمی آن‌ها را پراکنده کنند.

کد خبر 415827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.